Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:36:59 GMT

حاکمیت شرکتی در پدیده شاندیز اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۶۸۷

حاکمیت شرکتی در پدیده شاندیز اعمال می‌شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده، سعید ورودی در نشست شورای مدیران پدیده گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و مطالعه صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه فردوسی مشهد، مطالعات مربوط به استقرار الزامات حاکمیت شرکتی به صورت منسجم تر اعمال خواهد شد و به زودی کمیته مربوطه در بخش های مربوط کار خود را شروع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت این شرکت به صورت نظام حاکمیت شرکتی، افزود: پیش بینی می‌شود با این اقدام روند فعالیت‌های شرکت بر اساس شفافیت و رعایت حقوق سهامداری، شرایط بهتری را در بازار سرمایه برای خود فراهم کند.

به گفته این مسوول در پدیده، فرآیند ثبت نماد شرکت ابنیه نیز در حال انجام است که در این راستا و بر اساس آخرین درخواست سازمان بورس، بحث کارشناسی شرکت ابنیه در حال انجام است و امید است به زودی گزارش آن آماده و ارایه شود.

ورودی با اشاره به تورم موجود، به سهامداران این شرکت که سهام خود را فروخته و مبالغ آن را دریافت نکرده اند توصیه کرد تا از فروش انصراف داشته باشند، چرا که پیش بینی می‌شود، قیمت کارشناسی که در آینده نزدیک اعلام می‌شود، از قیمت معامله آنها بالاتر باشد.

وی گفت: از نظر شرعی هم سهم متعلق به سهامدارانی است که مبالغ فروش سهام خود را دریافت نکرده‌اند و اگر خود سهامداران موافق باشند می‌توانند از فروش خود انصراف دهند تا از زیان بیشتر جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده با اشاره به اینکه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت به صورت مجازی و بر پایه سامانه “دیدار” فرابورس، پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: برای کلیه سهامدارانی که در سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) ثبت‌نام کرده اند، نام کاربری شامل (شماره ملی) و کلمه عبور (شماره موبایلی که در سجام ثبت شده است) برای آنها صادر شده است که می‌توانند وارد سامانه شده و اعلام رای نمایند.

ورودی بیان کرد: در مدت اخیر، سهام توسط برخی سهامداران جدید جمع شده است و پیش‌بینی می شود، امسال در ترکیب هیات مدیره تغییراتی داشته باشیم و سهامداران جدیدی به ترکیب اعضای هیات مدیره اضافه شوند.

بیش از چهار سال پیش، فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت، با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیت های کل این طرح نیز متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد پروژه پدیده شاندیز ظرف چهار سال اخیر از دغدغه‌های جدی مسوولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل "ستاد تدبیر" در خراسان رضوی اقداماتی برای راه‌اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت. 

پرونده ۱۲۰ جلدی شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با برپایی ۱۶ جلسه دادگاه در مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و در شانزدهمین روز تیر ماه پارسال ختم رسیدگی آن اعلام و روز ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸ رای ۵۰۹ برگی این پرونده صادر شد.

بر اساس رای قطعی قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده که روز پنجم مردادماه ۱۳۹۸ اعلام شد "محسن پهلوان مقدم" متهم ردیف نخست به تحمل حبس ابد محکوم و ۲۱ متهم دیگر این پرونده علاوه بر الزام به استرداد مال تحصیل شده از فعالیت‌هایشان در شرکت پدیده شاندیز، به مجازات‌هایی از تحمل ۲ تا ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

در همین مدت تلاشهای همزمان مسوولان در استان و کشور برای رفع مشکلات شرکت پدیده و خروج سرمایه هنگفت آن از رکود، منجر به گشایش کار با عقد مجموعه قراردادهایی با ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شرکت پدیده از مهر ماه پارسال شد.
هم‌اینک گروه شرکتهای پدیده در قالب ۶ شرکت اصلی و ۲ مؤسسه وابسته در حال فعالیت است. این شرکت ۲ سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین ۲ هزار نفر در بخش های مختلف پروژه‌های شرکت پدیده در شهر شاندیز واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مشهد مشغول کار هستند. 

نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز نیز هم‌اینک در فهرست اوراق بهادار "بازار پایه فرابورس ایران" قرار گرفته و از روز بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بازگشایی شده است.

شرکتهای تابعه پدیده شاندیز شامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، شرکت بین المللی تجارت الکترونیک پدیده کیش (سهامی خاص)، شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش (سهامی خاص)،شرکت پدیده پارسیان توس (سهامی خاص) و موسسه پشتیبانی سهام پدیده شاندیز هستند.

برچسب‌ها مشهد گمرک جمهوری اسلامی ایران شاندیز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد گمرک جمهوری اسلامی ایران شاندیز مشهد گمرک جمهوری اسلامی ایران شاندیز پدیده شاندیز شرکت پدیده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی کابل‌های برق در شهرستان طرقبه شاندیز، پیگیری موضوع با هدف شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری شاندیز قرار گرفت.   سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: ماموران تجسس با بررسی صحنه‌های سرقت، گشت‌های هدفمند را آغاز و یک متهم را در این زمینه شناسایی و با به دست آوردن مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.   وی تصریح کرد: در ادامه این عملیات ماموران موفق شدند دو تن از همدستان این متهم را شناسایی و آن‌ها را دستگیر و مقدار قابل توجهی کابل برق و وسایل سرقتی از باغ ویلا‌ها کشف کنند.   این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در مواجهه با تصاویر و مستندات پلیس، تاکنون به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و وسایل از باغ ویلا‌های شهرستان طرقبه شاندیز اعتراف کردند.   سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه تاکنون این پرونده ۲۵ شاکی داشته است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است