Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه افتتاح پروژه فیبر نوری FTTX که در محل وزارت ارتباطات محقق شد در جمع خبرنگاران گفت: توسعه شبکه پهن باند کشور از اولویت‌های توسعه فضای مجازی و رکن شبکه ملی اطلاعات است.

وی گفت: ما معتقد هستیم شبکه ثابت کشور بیش از شبکه سیار توسعه پیدا کند چون می‌تواند نقش زیرساختی برای شبکه سیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: چاره‌ای نداریم که شبکه پهن باند را توسعه دهیم. زیرا می‌توانیم بر اساس آن در راستای توسعه اولویت‌های کشور در سطح بالا گام برداریم.

فیروزآبادی با بیان اینکه داده‌ها در پیشران و موتور اقتصاد صنعتی مؤثر هستند گفت: اگر داده‌ها و نفت را حذف کنیم به صورت کلی صنعت ما تعطیل می‌شود؛ همچنین اگر داده‌ها محدود و یا گران شود سرعت تبادل آن کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید قابلیت افزایش سرعت پهنای باند بالا را داشته باشیم گفت: زیرا این موضوع می‌تواند باعث توسعه اقتصادی کشور شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: به دلیل مشکلات تحریمی و جنگی که در سالهای قبل داشته ایم نمی‌توانیم از توسعه سرمایه بر استفاده کنیم. از این رو ناچار به توسعه نرم افزاری و مغزافزاری هستیم.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه در این زمینه‌ها همواره بازار رقابتی وجود دارد تصریح کرد: همه این نکات باعث می‌شود که ما به فکر توسعه شبکه ملی اطلاعات باشیم و مشکلات آن را رفع کنیم.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی امیدوارم شاهد توسعه این موضوع در کشور باشیم زیرا مقدمات آن در شبکه ملی اطلاعات به تصویب رسیده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: ما در شبکه ملی اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی برای پوشش بیش از ۲۵ بیت مگاپرسکند تلاش کردیم و این میزان را پایه قرار دادیم اما در صدد هستیم که به سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ مگابیت پرسکند که متداول کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است، برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله بتوانیم سرویس با قیمت مناسب تا ۸۰-۱۰۰ بیت پرسکند را محقق کنیم و اگر موانعی دارد در شورای عالی فضای مجازی برطرف کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به مشکلات ارتباطاتی افزود: باید مشکلات در زمینه فیبر نوری برطرف شود و از سهم شرکت‌های خصوصی که تقریباً صفر بود افزایش یابد.

فیروزآبادی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما در ساخت فیبر نوری و تجهیزات اکتیو شبکه به خودکفایی رسیده ایم، گفت: البته برخی قطعات وارداتی هستند اما اجرای پروژه فیبر نوری در کشور قابل تحقق است.

وی با تاکید بر ضرورت روی کار آمدن بخش خصوصی در اجرای این پروژه افزود: دولت می‌تواند این بازار را مدیریت کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص انحصار گفت: امیدواریم از این انحصار کاسته شود زیرا ما چند سال پیش انحصار مطلق داشتیم و اکنون شبه انحصار داریم و با توجه به ظهور و بروز شرکت‌های بزرگ اپراتوری امیدواریم شکاف انحصاری شبکه‌های کشور تا پایان دولت کمتر شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که اکنون کشور آماده خیزش در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: یکی از عوامل این خیزش، توسعه شبکه ارتباطاتی است که اکنون شرایط آن مهیا است؛ مصوبات و اراده وجود دارد. امیدواریم که با کاهش تحریم‌ها برنامه ما محقق شود.

کد خبر 5425238 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ابوالحسن فیروزآبادی فیبر نوری سرعت اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان جشنواره رازی اینترنت عیسی زارع پور فیبر نوری ایرانسل گوگل نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات ماهواره دبیر شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم