Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:26:36 GMT

دستور ویژه اژه ای برای اعطای مرخصی به زندانیان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۸۹۸

دستور ویژه اژه ای برای اعطای مرخصی به زندانیان

رئیس قوه قضائیه طی بخشنامه‌ای به واحدهای قضائی سراسر کشور دستور داد به مناسبت فرا رسیدن اعیاد رجبیه و در پیش بودن ماه شعبان به زندانیان مرخصی ویژه داده شود.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همزمان با تاکید بر تشکیل هیاتی ویژه برای بررسی اعطای مرخصی به زندانیان و محکومان جرائمی که مشمول مرخصی نمی‌شوند، طی بخشنامه‌ای از تمام واحدهای قضائی خواست به مناسبت اعیاد رجبیه و شعبانیه به زندانیان مرخصی بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه تاکید شده است به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان، برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن ها و همچنین به منظور رعایت هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر شیوع موج جدید بیماری کووید ۱۹، به زندانیان محکوم،  با رعایت شرایط و اخذ تامین مناسب از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۱۱ اسفند و یا از تاریخ ۹ اسفند تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ مرخصی داده شود.

کلیه محکومان به حبس در زندان که واجد شرایط قانونی باشند و کلیه زندانیانی که صرفا به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت‌های مالی که حداقل سه ماه از مدت اقامت آنان در زندان گذشته شامل این مرخصی می‌شوند. 

محکومان جرائم سرقت، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور که محکومیت آن ها بیش از پنج سال باشد، آدم ربائی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، اسید پاشی، قاچاق سلاح و مشروبات الکلی، قصاص و اعدام و حدود شرعی، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روان گردان‌ها، محکومان بیش از دو سابقه محکومیت کیفری و محکومانی که به شرارت مشهورند یا رفتار مناسبی در زندان نداشته‌اند،  شامل این مرخصی نخواهند شد.

بر اساس این گزارش رئیس قوه قضائیه ۲۵ بهمن‌ماه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه به زندانیانی که به مرخصی می‌روند توصیه کرد در ایام مرخصی از ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی اجتناب کنند تا هم شرایط برای اعمال ارفاقات بعدی فراهم باشد، هم این ذهنیت در جامعه ایجاد نشود که اعطای مرخصی به زندانیان دارای تبعات نامطلوب است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه اژه ای قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد

فرماندار اردستان ضمن اشاره به آماده‌باش اردستان در پایان هفته، گفت: مرخصی‌ها لغو شد. - اخبار استانها -

سیدمحمدهادی احمدی طباء زواره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، ضمن اشاره به وقوع سیل در این شهرستان، اظهار داشت: در هفته جاری بازدیدهایی از مناطق بالادست سیلاب‌ها و بندهای خاکی و سدهای ایجاد شده صورت پذیرفت.

وی افزود: حجم بسیاری خوبی از آب‌ها مدیریت شده بود، اما 52 میلیارد تومان بر اثر وقوع سیل در اردستان خسارت وارد شد و پس از شناسایی موضوعات خسارت اقدامات لازم صورت می‌پذیرد و تمامی ماشین‌آلات و دستگاه‌های اجرایی موضوعات را در دست اقدام قرار دادند.

فرماندار شهرستان کاشان ضمن اشاره به اعلام آماده‌باش به تمامی دستگاه‌های مربوطه و لغو تمامی مرخصی‌ها، ابراز داشت: در صورت وقوع حوادث مترقبه آمادگی لازم وجود دارد و امیدواریم با بارش نزولات آسمانی شاهد خسارتی در منطقه نباشیم.

وی با بیان اینکه از میانگین بارش سال گذشته بلند‌مدت جلوتر هستیم، گفت: با توجه به حجم آبگرفتگی در برخی پل‌ها به ویژه مهاباد امروز مجموعه دفتر فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان سفری به منطقه دارند تا مشکلات را به صورت اساسی بررسی و رفع کنیم‌.

احمدی طباء زواره با بیان اینکه در دو نقطه سیل داشتیم، تصریح کرد: بیشتر رخدادها آبگرفتگی معابر بوده است در حالی که اگر اقدامات منابع طبیعی نبود آثار بدتری را شاهد می‌بودیم و از این رو تخریب یک خانه و یک تخریب دیوار داشتیم و خوشبختانه هیچ تخریبی در آثار تاریخی نداشتیم.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی