Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:00:57 GMT

شهرداری هیچ تسهیلات بانکی سال آینده دریافت نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۴۱۶۰

شهرداری هیچ تسهیلات بانکی سال آینده دریافت نمی کند

ایسنا/اردبیل رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در بودجه سال 1401 هیچ رقم تسهیلاتی و وام بانکی برای شهرداری اردبیل پیش بینی نشده است.

جواد انصاری در آئین تقدیم لایحه بودجه 1401 شهرداری اردبیل به شورای شهر با تبریک میلاد امام علی (ع) یاد پدران آسمانی را گرامی داشت و اظهار کرد: ما همواره مدیون شهدا هستیم و حریم باعظمت آنها را حرمت می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت دور پنجم شورای شهر و روند افزایش بودجه در چهار سال اخیر خاطرنشان کرد: در سال 92 لایحه بودجه به همراه متمم 920 میلیارد تومان، در سال 97 این رقم به 917 میلیارد تومان، در سال 98 این رقم با متمم به 950 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز در مجموع بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان بودجه و متمم به تصویب رسید تا کارهای متعددی انجام شود.

رئیس شورای شهر اردبیل بودجه سال 1400 را 855 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم با متمم ارائه شده به 950 میلیارد تومان افزایش یافته تا شاهد تحقق این میزان اعتبار باشیم.

انصاری عمده فعالیت های دوره پنجم شورای شهر را صدور مجوز برای سامانه پسماند، انتشار آگهی فراخوان برای جذب سرمایه گذاران، تعیین تکلیف املاک بلاتکلیف در مناطق مختلف شهری، اجرای آئین نامه واگذاری تابلوهای شهری و عملیاتی کردن پروژه های مشارکتی در حوزه گردشگری، تجاری و مسکونی اعلام کرد.

وی بهسازی و تکمیل پارک ها و فضای سبز و بیش از 95 درصد همسطح سازی آرامستان ها را از دیگر اقدامات شورای پنجم برشمرد.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در چهار سال گذشته بهسازی و لایروبی رودخانه بالیقلو، حمایت و پشتیبانی از مسئولان در کنترل و مدیریت بیماری کرونا و عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث چهار پل روگذر در چهار منطقه شهر انجام شده و یا در حال انجام است.

انصاری بودجه پیشنهادی 1401 شهرداری به شورای شهر را بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم بودجه نسبت به سالجاری با 950 میلیارد تومان منابع رشد 47 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در بودجه 1401 بالغ بر 524 میلیارد تومان درآمد عمومی پیش بینی شده که نسبت به امسال این رقم 14 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس شورای شهر اردبیل منابع سرمایه ای و واگذاری املاک را نیز 776 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در این حوزه نیز رشد 105 درصدی را شاهد هستیم.

انصاری توجه به انضباط مالی و کاهش هزینه های جاری را در کنار تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام از مهمترین راهبردهای بودجه 1401 برشمرد و اظهار کرد: قرار است شهرداری در سال آینده هیچ وام و استقراضی را انجام نداده و در این زمینه کاهش 100 درصدی ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: 61 درصد بودجه 1401 شهرداری عمرانی و 39 درصد نیز جاری است که براساس لایحه بودجه قرار است 853 میلیارد تومان در بخش عمرانی و 547 میلیارد تومان در بخش جاری هزینه شود.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با هدف توسعه فضای سبز قرار است 105 میلیارد تومان در مناطق پنجگانه شهرداری هزینه شود که این رقم رشد 29 درصدی را نشان می دهد.

انصاری افزایش سرانه فضای سبز را از 7.26 مترمربع به 8 مترمربع یادآور شد و بیان کرد: تکمیل پل قدس، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، نیایش و بسیج و احداث زیرگذر حافظ در سال آیند جزو اولویت های شهرداری اردبیل است.

وی افزود: در حوززه توسعه الکترونیکی نیز احداث مرکز داده ها دیتا سنتر و اتاق مانیتورینگ پیش بینی شده که امیدواریم با احداث زیرگذر حافظ و ججین اردبیل در شمالغرب تنها شهری باشد که در بزرگراه آن بدون چراغ راهنما عبور و مرور انجام شود.

رئیس شورای شهر اردبیل در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در شهر اردبیل متمرکز شده است امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی جذب منابع بیشتری را از ردیف های دولتی در کمک به طرح های توسعه ای شهری شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تسهیلات بانکی پروژه های شهری بانک شهر استانی اجتماعی رئیس شورای شهر اردبیل میلیارد تومان بودجه 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام