Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در خوزستان برگزار می‌شود.

ناجی عبیاوی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در حاشیه جلسه‌ای که با حضور معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان و معاونت اشتغال این نهاد و همچنین نماینده اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به منظور انجام هماهنگی‌های اولیه جهت اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه گروه سنی جوان تحت حمایت امداد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، وی افزود: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی، تعداد نفرات هر کلاس و چگونگی شیوه سنجش آموخته‌های شرکت‌کنندگان دوره به بحث و تبادل نظر پرداختند.                                                                                

عبیاوی گفت: با توجه به پشتوانه علمی و تجربی جهاد دانشگاهی در اجرای دوره‌های کارآفرینی و دوره‌های تخصصی اشتغال محور، اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی به گروه سنی جوان تحت حمایت امداد جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با نظارت وزارت ورزش و جوانان، توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره آموزشی همانند سایر دوره‌های آموزش مقدماتی اشتغال به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی فراگیران برگزار می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: افزایش، بهبود و توسعه نگرش‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌های افراد مستعد اشتغال و انتقال دانش، اطلاعات و فرصت‌های نوین برای راه‌اندازی کسب و کار جدید به عنوان هدف غایی این دوره در نظر گرفته شده است.

وی با استقبال از توسعه همکاری‌های مشترک با جهاد  دانشگاهی، به همکاری و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف آموزشی، اشتغال اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند جهاد دانشگاهی، این دو نهاد می‌توانند با همکاری هم در رفع نیاز مددجویان  به اشتغال را برطرف سازند.

عبیاوی گفت: هدف از اجرای این الگو، تعامل با دستگاه͏‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرای از طریق بازدیدهای میدانی است. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی نیاز به هدایت و آموزش مددجویان دارد، خاطر نشان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به این عرصه می‌تواند میزان تاثیرگذاری و موفقیت چنین طرح‌هایی را افزایش دهد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: جامعه هدف این طرح زنان جوان سرپرست خانوار، جوانان زیر دیپلم و جوانان دیپلم به بالا هستند و اولویت شرکت در کلاس با مستعدین اشتغالی خواهد بود که قرار است در برنامه فرصت شغلی سال آینده، اقدام به راه‌اندازی طرح کنند یا مشمول برنامه کاریابی شوند.

وی بیان کرد: از جمله وظایف جهاد دانشگاهی، تدوین محتوا به صورت متمرکز، حضور در کارگروه استانی، ارائه برنامه و زمان‌بندی اجرا، آموزش، رفع اشکال و پیگیری ورود مددجویان به کلاس مجازی، اجرای دوره به صورت حضوری و مجازی براساس زمان‌بندی تنظیمی، انجام آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه برای افراد شرکت‌کننده پس از قبولی در آزمون و ارائه گزارش پیشرفت اجرای دوره به امداد است. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کمیته امداد امام خمینی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان دوره های مهارت آموزی کمیته امداد امام خمینی ره مهارت های عمومی جهاد دانشگاهی دوره آموزش اجرای دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد