Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه؛ باید تلاش کنیم اختلافات اولیه را ریشه‌ای حل کنیم، گفت: با تلاش مراکز مشاوره در دوره ۹ ماهه سال جاری، ۱۷ درصد از درخواست‌های طلاق در استان، منجر به سازش شده است. خبرگزاری میزان - مراسم تجلیل از مراکز مشاوره فعال در حوزه خانواده و سازش در امر طلاق، با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و جمعی از مدیران برتر مراکز این حوزه، در سالن جلسات دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلی زاده ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و تقدیر از تلاش‌های مؤثر مراکز مشاوره خانواده گفت: اسلام به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم و تعالی خانواده داشته و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می‌داند و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند.

وی یادآور شد: در اسلام هدف از تشکیل خانواده، تأمین نیاز‌های مادّی، عاطفی و معنوی انسان ازجمله دستیابی به سکون و آرامش است و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌ها و طلاق می‌باشد.

وی فعالیت مراکز مشاوره خانواده را در حوزه سازش، یک کار ارزشمند و خداپسندانه دانست و افزود: گاهی یک اختلاف ساده می‌تواند منجر به ارتکاب جرایم بزرگتر شود لذا شایسته است در کنار وقوع هر اختلاف خانوادگی، بحث سازشی آن مطرح و پیگیری شود.

توسلی زاده در ادامه ضمن تأکید بر اطلاع رسانی فعالیت این مراکز در استان اظهار داشت: مردم باید در جریان تلاش‌ها و زحمات این مراکز در حوزه کاهش طلاق و سازش بین زوجین بوده و رسانه‌ها می‌توانند در اطلاع رسانی این فعالیت‌ها مثمر ثمر باشند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: باید تلاش کنیم اختلافات اولیه را ریشه‌ای حل کنیم تا خدایی نکرده منجر به وقوع اختلافات بعدی نشود.

وی ضمن تأکید به این مراکز در راستای بالابردن آمار سازش در حوزه طلاق ادامه داد: هر پیشنهاد موثری را در جهت حل اختلافات خانوادگی اجرایی خواهیم کرد.

در ادامه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن ارائه گزارش ۹ ماهه این مراکز در استان گفت: بر اساس آمار، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ درصد سازش در متقاضیان طلاق داشتیم در صورتی که میانگین کشوری آن ۱۴ درصد می‌باشد.

بهرام زاده افزود: در سطح استان ۴۵ مرکز مشاوره خانواده وجود دارد، و روند کار برای ثبت در خواست طلاق به این شکل است که سامانه‌ای اینترنتی به نام سامانه تصمیم راه اندازی شده است؛ لذا زوجینی که تصمیم به طلاق دارند باید بوسیله این سامانه نوبت بگیرند و بعد از غربالگری و تکمیل فرم مشخصات پرونده به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند و این مراکز بابت هر پرونده درخواست طلاق در مدت ۴۵ روز ۵ جلسه بین زوجین تشکیل می‌دهد و برای ایجاد صلح و سازش بین زوجین تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: تاکنون آمار خوبی در موارد ایجاد سازش داریم و حتی اگر یک مورد نیز سازش ایجاد شود، از فروپاشی یک خانواده جلوگیری خواهد شد و این کار بسیار ارزشمند است.

بهرام زاده همچنین یادآور شد: مهمترین دلایل طلاق، اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری، نداشتن مهارت‌ها و پایین بودن آستانه تحمل، بی احترامی، بی توجهی و بد دهنی می‌باشد.

در پایان با حضور رئیس کل دادگستری و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، از مدیران برتر مراکز فعال در حوزه خانواده که بالاترین آمار سازشی در بین زوجین استان را داشتند، با اهدای هدایایی تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: معاون حقوقی دستگاه قضا از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بازدید کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری استان کرمانشاه طلاق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمانشاه طلاق رئیس کل دادگستری استان استان کرمانشاه مراکز مشاوره بین زوجین ۹ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال