Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی بن ابی طالب (ع) با تاکید بر برگزاری محافل و جلسات خانگی قرآن در ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی، از تلاش این وزارتخانه برای تشکیل ۵۰۰ هزار جلسه قرآنی خانگی خبر داد. خبرگزاری میزان - طبق گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد مهدی اسماعیلی عصر امروز در موزه آیت الله مدرس برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و ایام ماه رجب، حضور در این محفل قرآنی و همنشینی با خادمان، قاریان و حافظان این کتاب آسمانی را توفیق بزرگ الهی برای خود دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار جلسه قرآنی خانگی در کشور داریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود برگزاری ۵۰۰ هزار جلسه خانگی را مد نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه حضور خانوادگی (فرزندان در کنار پدر و مادر) در محافل قرآنی را نقطه قوت این محافل دانست و گفت: باید حلقه‌های جلسات خانگی برگزاری محافل قرآن را بیشترکنیم.

وی در این مراسم صمیمانه که با حضور جمعی از خردسالان روشندل حافظ قرآن کریم برگزار شد، آیات تلاوت شده در این محفل توسط روشندلان خردسال را مصداق بارز اعجاز قرآن برشمرد و گفت: باعث بسی افتخار است که نوجوانان روشندل ایران اسلامی اینگونه با همت و تلاش بی وقفه خود قرآن را حفظ کرده و تسلط کامل به تمامی آیات دارند و برای جامعه منشا خیرو برکت هستند.

اسماعیلی برگزاری این نمونه محفل قرآنی در جامعه اسلامی علیرغم تهاجم و شبیخون فرهنگی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی اینگونه محافل ایفا می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زیر مجموعه این وزارتخانه همچون معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان متولی مسابقات قرآنی، وظایف مشخصی تعریف شده تا فضای فعالیت‌های قرآنی برای موسسات و گروه‌های مردمی را هموار کنند، اظهار داشت: بر این باوریم موفقیت زمانی حاصل می‌شود که خود مردم مانند حضور در این دارالقرآن کریم فعال و همراه باشند.

اسماعیلی با تاکید براینکه باید حاکمیت دین را تسهیل کنیم، گفت: تلاش این است تا مشکلات موسسات قرآنی مرتفع شده و فضای بیشتری برای فعالیت این موسسات فراهم شود و از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حمایت همه جانبه از این موسسات، در تسهیل گیری مشکلات این موسسات نیز دریغ نخواهد کرد.

اسماعیلی همچنین همراهی قرآن و عترت در ساخت جامعه دینی را کار بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد: فضای گسترش فرهنگ قرآنی در کنار توسل به اهل بیت و ائمه اطهار (ع) را با هم پیش ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری و برپایی این محفل قرآنی، از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از جریان ترویج، آموزش، تفسیر، حفظ و قرآئت قرآن خبر داد و گفت: خودم را از خادمان کوچک قرآن در کنار حافظان و قاریان ارجمند به ویژه روشندلان حافظ قرآن می‌دانم که توفیق بهره مندی از برکات حضور آن‌ها و این محفل قرآنی را یافتم.

گفتنی است در پایان این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی بن ابی طالب (ع) تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: عزم جدی دولت برای بسامان کردن وضعیت هنرهای تجسمی

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حافظان روشندل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حافظان روشندل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محفل قرآنی هزار جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است