Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس دومای روسیه از  جلسه روز سه شنبه درباره بررسی پیش نویس قطعنامه ای که استقلال مناطق جدایی طلب در اوکراین را به رسمیت می شناسد، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، ویاچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه از جلسه روز سه شنبه درباره بررسی پیش نویس قطعنامه ای که استقلال جمهوری های جدایی طلب در اوکراین را به رسمیت می شناسد، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، قانونگذاران دومای روسیه فردا(سه شنبه) قطعنامه ای را تصویب خواهند کرد تا بر اساس آن از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور بخواهند مناطق جدایی طلب در شرق اوکراین (دونتسک و لوهانسک) را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناسد.

حزب کمونیست روسیه ماه گذشته با ارائه پیش نویس قطعنامه ای از پوتین خواست جمهوری های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناسد. کارشناسان به رسمیت شناختن دونباس از سوی روسیه را مقدمه ای احتمالی برای الحاق این منطقه دانسته اند.

دو سند در روز سه شنبه در جلسه دومای روسیه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. قرار است قبل از موافقت پوتین با این دو سند، این اسناد با وزارتخانه های دفاع و امور خارجه روسیه به شور گذاشته شود.

گفتنی است که جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونین که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت به طور مستقل از کی یف اعلام استقلال کردند.

واشنگتن و متحدانش مدعی هستند که تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب‌الوقوع مسکو به کی یف است.

پوتین این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود.

رفتار غرب و آمریکا در قبال بحران اوکراین به گونه‌ای است که باعث شده مردم این کشور تحت تاثیر این رفتارهای تبلیغاتی و روانی، احساس ترس کنند.

روابط میان مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین روسیه واشنگتن مجلس دومای روسیه ولادیمیر پوتین آمریکا مسکو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جدایی طلب دومای روسیه قطعنامه ای سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند