Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@05:29:17 GMT

اردوغان در ابوظبی ۱۳ سند همکاری امضا کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۴۵۳۷

اردوغان در ابوظبی ۱۳ سند همکاری امضا کرد

هیئت عالی‌رتبه ترکیه که به امارات متحده عربی سفر کرده است، ۱۳ سند همکاری دوجانبه به امضا رساند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی (تی آر تی) ترکیه در گزارشی در این رابطه خبر داد در حاشیه سفر دو روزه رجب طیب اردوغان به ابوظبی ترکیه و امارات متحده عربی امروز دوشنبه ۱۳ سند توافقنامه دوجانه در زمینه‌های مختلف به امضا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه به امارات متحده سفر کرد تا به ۹ سال سردی روابط بین دو آنکارا و ابوظبی پایان دهد.

در حاشیه همین سفر نیز دو کشور توافقنامه‌های همکاری در زمینه های صنایع دفاعی، بهداشت، آب و هوا، صنایع، فن‌آوری، فرهنگ، کشاورزی، بازرگانی، اقتصاد، حمل و نقل زمینی و دریایی، جوانان، مدیریت بحران، هواشناسی و ارتباطات با یکدیگر به امضا رساندند.

خبرگزاری رسمی امارات هم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از اردوغان و هیئت همراهش در فرودگاه این شهر استقبال کرد.

اردوغان را در این سفر هیئت بلندپایه ای متشکل از وزرای خارجه، کشور، دارایی، بازرگانی، صنایع و فن‌آوری، حمل و نقل و زیرساخت، فرهنگ و گردشگری و کشاورزی و جنگلداری همراهی می‌کنند.

گفتنی است اردوغان روز سه‌شنبه نیز به نمایشگاه اکسپوی دوبی رفته و در آنجا سخنرانی خواهد داشت.

ماه گذشته میلادی ولیعهد امارات به ترکیه رفته بود که این دیدار پس از ۹ سال به‌دعوت رسمی طرف ترکیه انجام گرفت.

این دیدار در چارچوب تلاش‌های ترکیه برای عادی‌سازی روابط خود با همسایگانش انجام می‌شود که کشورهای عربستان، امارات، مصر و نیز رژیم صهیونیستی را در بر می‌گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت رجب طیب اردوغان امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و "بن الطوق الماری" وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد