Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی موتور محرک اقتصاد مقاومتی را کلمه "ما می‌توانیم"دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی در آیین بهره‌برداری از فاز یک کلین‌روم داروسازی ثامن و افتتاح مجتمع تحقیقاتی گل و گیاه رضوی اظهارداشت: مدار فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و این مهم، یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروژه بهره‌برداری از فاز یک کلین‌روم داروسازی ثامن گفت: این پروژه در زمانی به بهره‌برداری می‌رسد که کشور ما با مشکلاتی اساسی در حوزه دارو مواجه است، این در حالی است که داروسازی ثامن پیش از این نیز دو پیک پنجم کرونا که کشور با کمبود سرم روبرو بود نه تنها خط تولید خود را برای اینگونه اقدامات توسعه ای تعطیل نکرد بلکه همزمان بااین توسعه، ظرفیت تولید سرم خود را با کار شبانه روزی افزایش داد تا در بحران تامین سرم در کنار حوزه سلامت و درمان باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه تولید در آستان قدس رضوی بر مدار اقتصاد مقاومتی می‌چرخد خاطر نشان کرد: پروژه‌های شرکت داروسازی ثامن و افزایش ظرفیت تولید در پیک‌های سنگین کرونا نیز با اتکا به توان متخصصان و ماشین‌آلات داخلی و توجه به تولید ملی در سال حمایت از تولید اتفاق افتاد و اثبات کرد که ما می‌توانیم. 

رحمتی با ابراز امیدواری به بهره‌برداری از فاز تکمیلی این پروژه در سال آینده گفت: ما نباید به این گونه افتخارات بسنده کنیم زیرا تا رسیدن به نطقه آرمانی هنوز جای کار بسیار است و باید با برنامه‌ریزی، این مسیر را ادامه دهیم. 

نقش اثرگذار خادمان سلامت در مقابله با کرونا

وی  ادامه داد: اگر ما در دوران کرونا روی پای خود نمی‌ایستادیم و اگر مجاهدان عرصه سلامت زنجیره‌ای از پرستاران، داروسازان، پزشکان، و دیگر خادمان سلامت را تشکیل نمی‌دادند، خسارت‌های سختی به کشور وارد می‌شد، اما مدیران، کارکنان و پرسنل خدوم بیمارستان‌ها و شرکت‌های داروسازی خالصانه و مومنانه پای کار آمدند و توانستیم به خوبی این دوران را سپری کنیم.

فعالیت‌های آستان قدس رضوی در عرصه "جهاد تبیین" تقویت می‌شودمجتمع نمایشگاهی‌، تحقیقاتی بذر و نهال رضوی در مشهد افتتاح شدفاز نخست ساخت کلین روم‌های جدید شرکت داروسازی ثامن به بهره‌برداری رسید

رحمتی تصریح کرد: با تلاشهای کادر درمان و داروسازان، واکسن داخلی تولید کردیم و بدون شک اگر در این حوزه موفقیتی حاصل نمی‌شد، با توجه به سیاست‌های دیگر کشورها، واردات واکسن هم برای ما تسهیل نمی‌شد و با خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه می‌شدیم. 

حمایت‌های آستان قدس رضوی برای ارتقای بهره‌وری کشاورزی در کشور

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین برنامه‌ریزی برای ارتقای بهره‌وری در عرصه کشاورزی را یکی از اقدامات کلیدی این مجموعه برشمرد و بر توسعه فعالیت‌ها و حمایت‌ها در این عرصه تاکید کرد.

رحمتی ادامه داد: با توجه به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی و مطابق با رسالتی که این آستان برای کمک به حل مشکلات کشور بر عهده دارد، چند سالی است که به حوزه تولید بذر ورود پیدا کرده‌ایم و عملکرد مناسبی هم داشته‌ایم که باید این فعالیت راهبردی تداوم داشته باشد و دقت داشته باشیم که پابه‌پای پیشرفت علم و فناوری در این حوزه، پیش برویم.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام تولیت آستان قدس رضوی اقتصاد مقاومتی داروسازی ثامن بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان