Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جمعی از مهندسان ناظر جهاد کشاورزی در انتظار استخدام هستند جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از استاندار و مجمع نمایندگان استان خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود شدند و تجمع کردند. 

یکی از این ناظران به خبرنگار ایسنا گفت: ناظرین جهاد کشاورزی متخصصانی هستند که در تمام زیر شاخه های کشاورزی فعالیت کرده و دارای مدرک کارشناسی تا دکترا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این متخصصان که پس ازیک دهه و بعضا  ۱۲ سال کار در عرصه و میدان کشاورزی ایران اسلامی تلاش کرده اند از آزمون عملی نیز سربلند بیرون آمدند که پس از این مدت  کار جهادی بدون مزد و امنیت شغلی، متاسفانه قرارداد این متخصصان بصورت یک‌طرفه از سوی جهاد کشاورزی لغو شده است و این جهادگران کارآزموده را در جهنم بالتکلیفی رها کرده اند. 
یکی دیگر از این ناظران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل حضور نیافتن ناظرین و تمدید قرارداد، در طرح تعیین تکلیف کارکنان دولت نیز قرار نخواهند گرفت. این موضوع سبب از هم گسیختگی بنیان خانواده این قشر شده و متاسفانه به دلیل استخدام نشدن و نداشتن بنیه مالی، درصد ازدواج در بین این قشر بسیار پایین تر از سایر اقشار است.
وی عنوان کرد: هم چنین بکار نگرفتن و حضور نیافتن ناظرین جهاد کشاورزی در بدنه وزارت جهادکشاورزی که سال ها بر روی نظارت کمی و کیفی(مانند مصرف بهینه 
 کود و سموم شیمیایی) جهت ارتقا سلامت و امنیت محصولات کشاورزی تلاش کرده اند کاملا مشهود است چرا که این امر باعث برگشت صادرات محصولات کشاورزی بدلیل استفاده بی رویه از کود و سموم شیمیایی بدون نظارت فنی و اجرایی این عزیزان می باشد که مدیریت نکردن صحیح وزارت جهادکشاورزی در بکارگیری ناظرین جهادکشاورزی باعث بوجود آمدن خسارت هنگفتی به کشاورزان و اقتصاد کشور شده است. 


دیگر ناظر حاضر در این تجمع به خبرنگار ایسنا گفت: ماهیت ناظرین جهاد کشاورزی همانند حق التدریسی‌های آموزش و پرورش می باشد که از طریق آزمون فی مابین فارغ التحصیلان کشاورزی برگزیده شده و مانند یک کارمند با حقوقی ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر یک ماه بیمه در سال، به امید استخدام در خط مقدم کشاورزی ایران اسلامی تلاش کرده اند.
طرحی در کمیسیون کشاورزی مجلس برای تعیین تکلیف و استخدام ناظرین کشاورزی به تصویب رسیده است و کمیسیون مربوطه پس از ۱۳ ماه از تصویب کلیات آن، با جلسات پی در پی مشغول تدوین جزئیات آن هستند. 

وی تصریح کرد: ناظرین جهادکشاورزی پس از گذراندن سالها تلاش و ساعتها کلاس آموزشی، در کار خود خبره شده اند و هیچ‌گونه بار مالی جهت آموزشهای فنی و اداری پس از استخدام نخواهند داشت. 
باعنایت به موارد فوق و همچنین پیگیری متعدد ناظرین جهاد کشاورزی از طریق استانداری تاکنون این طرح توسط نمایندگان مجلس بدلیل پیگیری نکردن قاطعانه نمایندگان محترم مجلس در استان و حضور نیافتن نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در جلسات تخصصی تصویب نشده است .
 اینجانبان ناظرین جهاد کشاورزی بعد از مصوبه نود از  استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت در استان به جهت حفظ امنیت غذایی و اقتصاد کشاورزی کشور و نیز رهانیدن نخبگان و متخصصان کشاورزی کشور در این برزخ بیکاری که از عوامل مهم آسیب های اجتماعی می باشد و تبعات فراوانی به همراه دارد، تقاضامندیم با درخواست ناظرین جهادکشاورزی استان به همراهی و رایزنی مجمع نمایندگان استان جهت پیگیری و تسریع در روند اجرایی و تصویب طرح مذکور در سال۱۴۰۰ و تامین منبع مالی آن از بودجه ۱۴۰۱ دستورات و پیگیری‌های لازم را مبذول فرمایند.
همچنین سید علی معتمدی پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این قضیه باید در مجلس تصویب شود و در سطح دولت تصمیم گیری نمی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد ناظران کشاورزی یاسوج استانداري تجمع كميسيون كشاورزي جهاد كشاورزي مجلس شورای اسلامی ناظرین جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات