Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@20:04:00 GMT

همه چیز درباره درمان بیماری گاستروانتریت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۰۸۲

‍‍‍‍‍‍

گاستروانتریت ویروسی درمان گاستروانتریت ویروسی چیست؟ نحوه درمان گاستروانتریت ویروسی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گاستروانتریت می‌تواند منشا ویروسی یا باکتریایی داشته باشد که توسط انگل‌ها یا مواد شیمیایی ایجاد می‌شود، ساده‌ترین و موثرترین راه برای جلوگیری از بیماری، رعایت بهداشت فردی است از آنجایی که گاستروانتریت یک بیماری واگیردار است، باید از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی در طول درمان خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاستروانتریت ویروسی

گاستروانتریت به چه معناست؟ پاسخ این سوال را اغلب افرادی می‌پرسند که در روده خود مشکل دارند. به طور خلاصه، گاستروانتریت یک بیماری بسیار شایع است که باعث اسهال و استفراغ می‌شود. مطالعات نشان داده است که این بیماری معمولاً می‌تواند به شکل یک باکتری یا ویروس افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هر چند این بیماری بیشتر کودکان را مبتلا می‌کند.

موارد بزرگسالان عمدتاً توسط ویروسی به نام نوروویروس یا مسمومیت غذایی باکتریایی ایجاد می‌شود. گاستروانتریت در بزرگسالان یا کودکان معمولاً طی یک هفته خود به خود برطرف می‌شود. البته این روند در هر دو گروه بسیار مشکل ساز است. توصیه می‌شود تا بیماران استراحت کنند. اگر کودک بیمار است تحت نظر نگهداشتن او مفید است. گاستروانتریت یک بیماری مسری است به همین دلیل در دوره‌ای که بیماری خودبه خود برطرف می‌شود از مراجعه به بیمارستان خودداری کنید. اگر وضعیت بیمار خیلی جدی نباشد.

درمان گاستروانتریت ویروسی چیست؟

نوروویروس، کالیسی ویروس، روتاویروس، آستروویروس، سیتومگالوویروس و آدنوویروس ویروس‌هایی هستند که باعث گاستروانتریت می‌شوند. کمپیلوباکتر، اشریشیا کلی، سالمونلا و شیگلا انواع اصلی باکتری‌هایی هستند که باعث بیماری می‌شوند. انگل‌های بیماری زا مانند Entamoeba Histolytica، Giardia Lamblia و Cryptosporidium نیز ممکن است شامل شوند. همچنین می‌تواند در افرادی که به آنتی بیوتیک‌های خاص حساسیت دارند رخ دهد. این بیماری می‌تواند در اثر برخی علل شیمیایی مانند مسمومیت با سرب نیز ایجاد شود.

شیوع گاستروانتریت باکتریایی زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که مکان‌هایی که به چندین نفر خدمات ارائه می‌دهند، مانند رستوران ها، غذای آلوده را به مشتریان خود سرو می‌کنند. گاستروانتریت باکتریایی می‌تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر از جمله از طریق تماس دست منتقل شود. فرد آلوده به این باکتری غذا می‌خورد و به راحتی می‌تواند بیماری را از طریق تماس با چیز‌ها یا افراد دیگر گسترش دهد. یک فرد مبتلا می‌تواند به راحتی با لمس چشم ها، دهان، بینی یا سایر قسمت‌های بدن با دست آلوده شود.

نحوه درمان گاستروانتریت ویروسی

افرادی که زیاد سفر می‌کنند یا زیاد از مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر عفونت هستند و برای تشخیص بیماری، پزشک در درجه اول علائم بیمار را ارزیابی می‌کند. زیرا گاستروانتریت بیماری است که علائم مشخصی دارد. با ارزیابی علائم از طریق معاینه فیزیکی می‌توان به راحتی تشخیص داد. علاوه بر این، سوال می‌شود که آیا اطرافیان بیمار علائم مشابهی دارند، دلیل اصلی آن مسری بودن بیماری است. این بیماری ممکن است از هر منبعی سرچشمه گرفته باشد، و این یک موقعیت الهام بخش برای پزشک است. پس از تشخیص، آزمایش‌های مدفوع برای تعیین علت بیماری انجام می‌شود. هدف از آزمایش مدفوع تعیین این است که آیا میکروارگانیسم عامل بیماری یک باکتری یا ویروس است. این شناسایی تضمین می‌کند که بیماری می‌تواند به طور مناسب درمان شود. در غیر این صورت ممکن است درمان طولانی شود و دارو‌های اشتباه تجویز شود. این می‌تواند علائم را بدتر کند، روش تشخیص در نوزادان نیز یکسان است. تشخیص با آزمایش مدفوع انجام می‌شود، اما روش‌های درمانی ممکن است برای بزرگسالان مختلف متفاوت باشد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد درمان بیماری ویروس بیماری بیماری ویروسی گاستروانتریت گاستروانتریت ویروسی اخبار مرتبط دانستنی‌هایی درباره تبخال تناسلی در مردان دانستنی‌هایی درباره درمان هپاتیت C همه چیز درباره انواع هپاتیت عامل ابتلا به بیماری ام اس شناسایی شد علت شیوع بیماری‌ های خودایمنی چیست؟ آلوده ترین قسمت های فرودگاه ها کجاست؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها سبک جدید کلاهبرداری شرکت های مسافرتی و گردشگری همه چیز درباره درمان بیماری گاستروانتریت چگونه بدون داشتن حساب کاربری از اینستاگرام استفاده کنیم؟ قیمت انواع کنسرو ماهی تن (جدول) لوکس ترین تلویزیون چند؟ (جدول) بدون مستندات لازم برای محکومیت یک نفر، نباید او را بازداشت کرد دیدار باقری با وزیرخارجه اتریش نمای داخلی کاخ موزه گلستان + عکس پاداش کاهش مصرف برق مشترکان ۵برابر شد هشت محور مهم سند ٢٥ساله ایران و چین تلفن بی سیم چند؟ + جدول قیمت کامل برنامه جامع وزارت صمت برای کنترل قاچاق از فروردین اجرایی می شود تایر تا بعد از عید گران نمی شود اثر امیدبخش یک داروی ضد انگل در مهار کووید-۱۹ چه افرادی مشمول عفو رهبری به مناسبت ٢٢بهمن شدند؟ ضرورت تداوم‌ رایزنی ها و‌ گفت و گوها بین طرف های مختلف مذاکرات وین فروش فوری محصولات هایما ویژه روز پدر + جزییات و قیمت حق آبه ایران کجاست؟ آموزش استیکینگ (Stkaing) رمز ارز اینترنت کامپیوتر (ICP) تلویزیون سایز کوچک چند؟ (جدول) رویترز: تهران خواستار مهر و موم و انبار کردن سانتریفیوژهای پیشرفته خود است پرداخت وام های دانشجویی نیمسال دوم از اول اسفند افزایش ۳۱درصدی بارش ها در کشور خبر جدید وزیر اقتصاد از آینده وام بدون ضامن ۲هزار ایرانی در ترکیه زندانی هستند هزینه سفر هوایی به تبریز چقدر است؟ + جدول پیشرفت‌های محسوسی در مذاکرات وین حاصل شده است اروپا خواستار انعطاف در مذاکرات شد رویترز: ۳۰ درصد مسائل دشوار در مذاکرات وین حل نشده‌اند دیسک و صفحه کلاچ چند؟ +جدول رازیانه لاغر می‌کند؟ تعیین کننده مذاکرات کجاست؟ / وین یا میرداماد؟ ارز دیجیتال به عنوان هدیه روز ولنتاین! طغیان شدید رونالدو علیه رانگنیک؛ در حد یونایتد نیستی! دو مدافع استقلال به سربازی می روند یا خیر؟ نمره جهاد کشاورزی در صدور مجوز‌های شروع کسب و کار صفر است تاثیر ممنوعیت دوباره واردات خودرو بر قیمت خودرو/ پیش بینی ۴۰۰ میلیونی برای قیمت پژو ۲۰۶ آخرین تغییر قیمت انواع محصولات سبزی و صیفی در بازار مذاکرات وین در لحظات حساس قیمت جدید ترازو دیجیتال + جدول خبر جدید از کاهش قیمت سیب زمینی بالاخره یارانه ۲۲بهمن چه شد؟ وزیر کار پاسخ می‌دهد قیمت مرغ قطعه بندی اعلام شد یارانه ای که اشتباه واریز شد! پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷بهمن/ طلا و سکه ارزان شد قیمت وام مسکن رکورد جدید شکست / علت سیل تقاضا برای وام مسکن چیست؟ بحران موشکی کوبا تکرار خواهد شد؟ مشکلی در تامین داروهای عمومی نداریم بانک ها باید اعطای تسهیلات خرد را تسهیل کنند خوردن صبحانه به لاغری کمک می کند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درمان بیماری ویروس بیماری بیماری ویروسی گاستروانتریت مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس