Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:38:59 GMT

تولد در خانه خدا ویژگی خاص حضرت امیر المومنین (ع)

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۱۷۲

تولد در خانه خدا ویژگی خاص حضرت امیر المومنین (ع)

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» امام جمعه سربیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، یکی از فضائل منحصر به فرد حضرت امیر المومنین علی(ع) را تولد آن حضرت در خانه کعبه آن هم به اذن و معجره پروردگار دانست و اظهار داشت: هر چند این امتیاز انحصاری را همه علمای اهل سنت و تشیع قبول دارند اما برخی از دشمنان چون وهابیون تولد حضرت علی (ع) را در کعبه قبول ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که موضوع ولادت حضرت علی (ع) در کعبه علاوه بر کتاب‌های اهل تشیع در کتب اهل سنت نیز آمده است، افزود: ولادت امام اول شیعیان جهان در کعبه نشان از ویژگی خاص و منحصر به فردی ست که فقط مختص حضرت علی (ع) است و حتی پیامبر مکرم اسلام این فضلیت نصیبشان نشده است.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به نامگذاری تولد حضرت علی (ع) با نام روز پدر تصریح کرد: الگو و نمونه بودن آن حضرت برای همسرشان حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان نشان از بهترین پدر و همسر در جهان دارد که باید این ویژگی را پدران و مردان این سرزمین و مسلمانان جهان الگو قرار دهند.

به گفته  امام جمعه سربیشه الگو قرار دادن حضرت علی (ع) در همه عرصه ها به ویژه منحصر به فرد بودن آن حضرت برای خانواده سبب می شود تا فرزندان صالح و سالم داشته باشیم که بتوانند در آینده باری از روی دوش جامعه برداشته و نمونه یک مرد و پدر نمونه برای خانواده خود باشند.

این کارشناس مذهبی توضیح داد: استقامت در دین یکی از موضوعات مهمی است که می توان آن را در مورد شخصیت امیرالمومنین(ع) مورد توجه قرار داد چرا که ایشان تمام عمر خود ‌را صرف پیشرفت اسلام و مجاهدت در راه خدا  کردند و این استقامت به واقع زیبنده امام علی(ع) است که توانستند خدا را در این دنیا به مردم معرفی کنند.

وی همچنین گفت: امیر المومنین‌(ع) عاشق شهادت بودند و حتی در فرازی از نهج البلاغه هم بیان شده که روزی پیش پیامبر اکرم‌(ص) شکایت می کنند که دوستان من همگی شهید می شوند اما من از فیض شهادت بر جای مانده ام. زمانی که پیامبر اکرم‌(ص) ناراحتی امام علی‌(ع) را مشاهده می کنند، می فرمایند که ای علی نگران نباش چرا که روزی خواهد رسید که شهادت به استقبال تو خواهد آمد و در حقیقت می بینیم که این اتفاق رخ داد و شهادت به استقبال این حضرت آمد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: معروف است که وقتی امیرالمومنین‌(ع) درخواست ازدواج با حضرت فاطمه‌(س) را مطرح کردند، هیچ چیزی نداشتند چرا که ایشان یا در جنگ به سر می‌بردند و یا در رکاب پیامبر در هجرت و مجاهدت بودند.

انتهای پیام /۶۹۰۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: ویژگی منحصر به فرد حضرت علی الگوی نمونه ولادت حضرت علی اهل سنت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از غیرنظامیان فلسطینی نزدیک منطقه «وادی غزه» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در منطقه النصیرات نوار غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه نیز شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند تن دیگر را در پی داشت.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «النصر» واقع در شمال شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اطراف چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرکز شهرک «خزاعه» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

کد خبر 6090238

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه