Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:36:40 GMT

وزیر دفاع آمریکا به بلژیک، لهستان و لیتوانی می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۱۹۹

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری اعلام کرد لوید آستین وزیر دفاع این کشور این هفته به بلژیک، لهستان و لیتوانی سفر خواهد کرد.

وی توضیح داد رئیس پنتاگون در بلژیک، در نشست وزیران دفاع ناتو شرکت خواهد کرد و  با سایر وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درباره تقویت حضور نظامی روسیه در اطراف اوکراین بحث خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی افزود: وزیر دفاع آمریکا در طول سفر خود با رهبران ارشد نظامی و دولتی در بلژیک، لهستان و لیتوانی دیدار خواهد کرد. آستین در لهستان با رئیس جمهوری و وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، وی همچنین با نیروهای لهستانی و آمریکایی دیدار خواهد کرد. آستین در لیتوانی با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور و با برخی از نیروهای آمریکایی مستقر در لیتوانی دیدار خواهد کرد.

کربی ادامه داد  وزیر دفاع آمریکا قصد دارد به طور مشترک با همتایان خود از لیتوانی، استونی و لتونی دیدار کند.

به گفته دو منبع آگاه به ارزیابی های اخیر، در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نیروی روسی یا بیشتر در مرز اوکراین حضور دارند.

این خبر در حال تکمیل است.

https://www.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-۰۲-۱۴-۲۲-intl/index.html

برچسب‌ها اوکراین پنتاگون ناتو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین پنتاگون ناتو اوکراین پنتاگون ناتو دیدار خواهد وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

به گزارش خبرآنلاین، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت رژیم صهیونیستی پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

به گزارش ایسنا، کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900748

دیگر خبرها

  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید