Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:45:41 GMT

یک بنگاه اقتصادی موثر باید وحدت فرماندهی داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۳۰۹

یک بنگاه اقتصادی موثر باید وحدت فرماندهی داشته باشد

‍‍‍‍‍‍

باشگاه خبرنگاران جوان -  رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به عنوان یکی از سهامداران شرکت پتروشیمی خلیج فارس، به سوال زیر پاسخ داد:

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به تجربه ناموفق خصوصی سازی برخی از بنگاه‌های اقتصادی در گذشته و تصمیمات اخیر دولت برای واگذاری سهام باقی مانده ۱۸ درصدی اش در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، چه راهکاری وجود دارد که در صورت انجام این واگذاری، نتیجه منفی نداشته باشد؟

بیات: اگر در یک بنگاه اقتصادی موثر، وحدت فرماندهی و تصمیم گیری وجود داشته باشد، کمتر وارد چالش می‌شود و تلاش ما بر این است که بتوانیم وحدت فرماندهی و مدیریت را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دولت روند واگذاری را به شکلی تدوین کند که این موضوع محقق شود، از تکه پاره شدن مدیریت، سردرگمی، عدم امکان تصمیم گیری یا سیاست گذاری به موقع، اجتناب می‌شود. صندوق بازنشستگی صنعت نفت نیز، در هلدینگ خلیج فارس، حدود ۲۶.۳ درصد سهامدار است و در واگذاری بلوک آخر سهام آن، نگرانی داریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

طبق مصوبه سیصد و هشتادمین جلسه هیئت واگذاری در وزارت اقتصاد، درباره عرضه ۱۸ درصد از سهم باقی مانده دولت در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، دو روش در نظر گرفته شد؛ یکی واگذاری یک جای آن و دیگری، واگذاری آن به صورت سه عرضه ۶ درصدی.

به گفته حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی کشور، ۱۵ درصد از سهام دولت در پتروشیمی خلیج فارس که قرار است در قالب مزایده با پریمیوم ۵۷ درصد عرضه شود، به جلسه کمیسیون تخصصی موکول شده تا در جلسه آینده در هیات واگذاری مطرح شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع پتروشیمی نرخ خوراک پتروشیمی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت

به گزارش صدای ایران از فرارو،عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.


وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • مالک جدید، نام باشگاه فوتبال استقلال را عوض کرد
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟