Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اوری دی هلث، اثرات مضر سیگار بر سلامت کلی بدن به خوبی اثبات شده است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد سالمندانی که تا دهه شصت زندگی خود سیگار می کشند ممکن است در سلامت مغز و شناخت خود دچار مشکلاتی شوند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ از عوامل خطر شناخته شده برای زوال شناختی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال، مطالعه‌ای که در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، نشان داد که درمان فشار خون بالا ممکن است خطر زوال عقل را کاهش دهد، در حالی که تحقیقات دیگری هشدار داد که دیابت نوع ۲ نه تنها خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد، بلکه باعث شروع آن در سنین جوانی می‌شود. مطالعات گذشته حتی تخمین زده اند که دیابت نوع ۲ خطر زوال عقل را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

در این مطالعه محققان دانشگاه کورنل نیویورک، داده‌های سلامت ۳۲۴۴ نفر از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار گرفت.

میانگین سنی شرکت کنندگان در مطالعه ۶۹ سال بود. ۷۷ درصد از این گروه دارای فشار خون بالا و ۲۴ درصد دیابت نوع ۲ داشتند. ۲۳ درصد از شرکت کنندگان سیگاری بودند. این موضوع از طریق بررسی میزان کوتینین، یک محصول جانبی نیکوتین که در خون باقی می‌ماند و در آزمایش خون اندازه گیری می‌شود، شناسایی شد.

محققان پی بردند شرکت‌کنندگانی که سطح کوتینین بالاتری داشتند، در مقایسه با افراد غیرسیگاری نمره «به‌طور قابل‌توجهی بدتری» در تست‌های شنتاختی داشتند.

هر چه سطح کوتینین آنها بالاتر بود، امتیاز کمتری نیز کسب کردند. و به طور کلی، عملکرد ضعیف افراد سیگاری با همتایان خود که دیابت نوع ۲ یا فشار خون داشتند قابل مقایسه بود.

کد خبر 5425308

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار زوال عقل سالمندی ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 واکسیناسیون بارداری اهدای عضو پیوند اعضا چاقی سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت نوع ۲ فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر

 در تصاویر به ثبت رسیده از نماز جمعه روز گذشته تهران، همنشینی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد دولت رئیسی شکار دوربین عکاسان شده است.

دیگر خبرها

  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید