Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز پدر برای عده‌ای از پدرها جور دیگری سپری می‌شود و خبری از این گل و هدیه گرفتن‌ها نیست و به جای آن سیاهی و تنهایی و زخم عمیق دلتنگی در کنج دل آن‌ها تیر می‌کشد و به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ حال و هوای شهر و کوچه پس کوچه‌هایش عوض شده است و خیلی‌ها در تکاپو هستند تا هدیه‌ یا شاخه گلی هر چند کوچک و ناچیز را به رسم محبت و بزرگداشت مقام پدر به دست پدران خود برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی هم با خرید گل و خیرات شیرینی در سر مزار پدران آسمانی خویش حاضر می‌شوند و یاد و خاطره آن‌ها در روز پدر را گرامی‌ می‌دارند و خلاصه هر کس به نوعی به پدر خود ادای احترام می‌کند و هدف از این کارها آن هم در روز میلاد حضرت علی علیه السلام، تشکر از زحمات جانانه و دلسوزانه بزرگترین پشتوانه افراد در زندگی است.

 

پدران کارتن‌خوابی که در حسرت دوباره دیدار فرزندان خویش‌اند

روز پدر برای عده‌ای از پدرها جور دیگری سپری می‌شود و خبری از این گل و هدیه گرفتن‌ها نیست و به جای آن سیاهی و تنهایی و زخم عمیق دلتنگی در کنج دل آن‌ها تیر می‌کشد و به چشم می‌خورد.

پدرهای کارتن خواب که سقف بالای سرشان آسمان است و به جای در آغوش کشیده شدن توسط فرزندان خود در روزی چون "روز پدر" سالهای سال است که در دنیای سیاه اعتیاد پناه گرفته‌اند و فاصله شان با قربان صدقه‌های پدر فرزندی به اندازه کیلومترها دوری و دلتنگی است.

 

۸ سال دوری از فرزندان، عاقبت اعتیاد و موادمخدر!

مجید مرد کارتن خواب ۵۲ ساله‌ای است که به گفته خودش حدود ۲۰ سال است که اعتیاد دارد و ۸ سال این مدت را به صورت کارتن خوابی سپری کرده است و پدر ۳ فرزند شامل ۲ دختر و یک پسر است.

مردی لاغر با ظاهری ژولیده و در هم ریخته که یک گونی ضایعات را با وجود اینکه تقریبا خالی است را نمی‌تواند به آسانی حمل کند و بیشتر به پیرمردهای ۸۰ ساله شباهت دارد.

مردی خوشرو با لبخندی سطحی که به لب داشت، دستهای سیاه و دوده زده‌اش را در جیبهای چرک مُرد لباسش چپاند و سرش را هم به گریبان فرو برد تا قطره‌های اشکی که از چشمهایش سرازیر شده را چند ثانیه‌ای پنهان کند.

آنطور که مجید می‌گوید با شدت گرفتن اعتیادش خانواده او را طرد کرده و به همین علت به کارتن خوابی رسیده است و از شهر محل زندگی خود که در استان ایلام واقع شده است به تهران آمده است.

مجید می‌گوید طی این ۸ سال فرزندانش را ندیده است و به دلیل ظاهر تکیده و از بین رفته‌ای که موادمخدر برای او به جا گذاشته است، حاضر نیست تا بچه‌هایش او را با این شکل و شمایل مشاهده کنند.

او می‌گوید برای یک پدر هیچ چیزی جای در آغوش گرفتن فرزندانش را نمی‌گیرد و من ۸ سال است که خودم را با موادمخدر از این حس خوب محروم کرده‌ام و تنها آرزویم این است که بتوانم ترک کنم و دوباره به دیدن فرزندانم بروم و دوباره آن‌ها را به آغوش بگیرم.

 

از کارمند اداره تا گاز پر کن فندک معتادان کارتن خواب!

مصطفی مرد میانسال معتاد دیگری است که یک عکس دختر بچه را درون یک کیف گردنی کوچک به گردن آویخته و با بغض می‌گوید که عکس متعلق به دختر ۱۵ ساله اش است که ۶ سالی می‌شود که او را ندیده است.

مصطفی اهل کرمان است و ۴۹ سال دارد و پیش از شدت گرفتن اعتیادش کارمند یک اداره دولتی بوده است؛ یک گاز فندک و چند تیکه فویل آلومینیومی باریک (مخصوص استعمال مخدر هروئین) در دست گرفته است و آخر حرفهای من و آقا مجید از راه می‌رسد و با ذوقی همراه با اندوه تاریخ روز پدر را می‌پرسد؛

چند نفر از افرادی که در نزدیکی ما حاضر هستند و به نظر می‌رسد که خودشان هم پدر هستند، اعلام می‌کنند که امسال سه‌شنبه روز پدر است و با هم مشغول حرف زدن می‌شوند.

مصطفی از زندگی خود پیش از اعتیاد اینگونه می‌گوید که به دعوت دوستانش در میهمانی‌ها و مراسمات جشن شهر محل زندگی اش به صورت تفننی چند باری تریاک مصرف کرده است و به مرور کارش به هروئین و شیشه رسیده است.

 

فکر شوم دوستان پلید پدر معتاد دختر ۹ ساله!

زنش بخاطر شدت گرفتن اعتیاد از او طلاق گرفته و مجددا با فرد دیگری ازدواج کرده است و دختر کوچکش هم در حال حاضر با پدر و مادر خود مصطفی زندگی می‌کند.

مصطفی یک بار دیگر عکس رنگ و رفته داخل کیف کوچک گردنی‌اش را نشانم داد و گفت اعتیاد همه چیز مرا در زندگی از من گرفت و البته از دوری دخترم بیشتر از هر چیز دیگری رنج می‌برم و عذاب می‌کشم.

 مصطفی می‌گوید یکبار آنقدر با چند نفر از دوستانم غرق مصرف مواد بودم که متوجه اینکه یکی از دوستانم قصد دست درازی به دخترم را دارد نشدم و اگر مادرش نبود معلوم نبود چه بلایی سر او و آینده‌اش می‌آمد.

حالا هم با بلایی که موادمخدر سر من آورده، خجالت می‌کشم که بگویم من هم یک پدر هستم و حتی رویم نمی‌شود که اسم دخترم را به زبان بیاورم.

از جمع پدرهای معتاد و کارتن خواب که ظاهرا در گرمخانه‌ای که شب‌ها برای خواب مراجعه می‌کنند به آن‌ها هدیه‌ای کوچک داده بودند، خداحافظی کردم و اینبار این من بودم که دلم نیامد داغ دلشان را دوباره تازه کنم و روز پدر را به آن‌ها تبریک بگویم.

امید است با فعالیت صحیح قرارگاه اجتماعی که مدتهاست مسئولان شهرداری درباره آن سخن می‌گویند حسرت این پدرهای معتاد و کارتن خواب پایان پیدا کند و زندگی بی سر و سامان شان رنگ و روی آرامش به خود ببیند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز پدر کارتن خوابی اعتیاد شهرداری تهران بهزیستی کارتن خوابی کارتن خواب روز پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • کلیپ| افتادن از چاله «دارسی» به چاه ۱۹۳۳