Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@02:23:59 GMT

آسیب‌های انتشار یک فایل صوتی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۴۵۱

آسیب‌های انتشار یک فایل صوتی

گروه سیاست سایت فردا - انتشار فایل صوتی قدیمی از گفت‌وگوی دو چهره نظامی و ماجرای فسادی که منجر به محاکمه و برخورد با عیسی شریفی شد، در روزهای گذشته حواشی به همراه داشته و به برخی‌ها از اصلاح‌طلبان گرفته تا مدعیان عدالتخواهی و رسانه‌های بیگانه فرصت داده که از یک سو به سپاه و سیاست‌های منطقه‌ای ایران بتازند، از سوی دیگر به قالیباف هجمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویه با انتقاداتی هم مواجه بوده است. انتقاداتی که نه فقط از سوی اصولگرایان بلکه از سوی برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب نیز مطرح می‌شود. 

مثلا جلال میرزایی نماینده پیشین مجلس از آسیب‌های کلان این مساله می‌گوید. در گفت‌وگو با «فردا» می‌گوید: «پیامد و آسیب اصلی این مساله بسیار فراتر از لطمه‌ای است که ممکن است به سیاسیونی که از آنها نام برده شد، برسد.  البته این موضوع هم مطرح است که انتشار این فایل ممکن است برای تسویه‌حساب‌هایی استفاده شده باشد. به نظر من آسیب اصلی اما این است که به دست گروهی که برای مشروعیت زدایی از نظام سیاسی تلاش می‌کنند، بهانه می‌دهد».

وی با اشاره به اینکه «طیف‌های مختلفی هستند که برای کسب قدرت با هم رقابت دارند» گفت: «بنابراین می‌توان از این منظر هم مساله را تجزیه و تحلیل کرد و گفت که این موضوع موقعیت چه کسانی را تضعیف کرده و به نفع چه کسانی تمام می‌شود. طبیعتا تمام کسانی که در این فایل از آنها نام برده می‌شود، آسیب می‌بینند اما آسیب‌پذیری آنهایی که در قدرت هستند، بیشتر است.»

این فعلا سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «قطعا این موضوع را نمی‌توان با تولید محتوا و کارهایی که اطرافیان برخی افراد انجام می‌دهند کنترل کرد و آسیب خود را خواهد زد. مساله‌ مهم‌تر اما این است که این فایل حتی اگر در پی رقابت‌های درون جریانی اصولگرایان منتشر شده باشد، آسیب‌های گسترده‌ای دارد که  نمی‌توان را نادیده گرفت.»

میرزایی در پاسخ به اینکه چرا این فایل صوتی اکنون که هیچ رویداد سیاسی مهمی مثل انتخابات در پیش نیست، منتشر شده است؟ گفت: «انتخابات در پیش نیست اما به هرحال در موقعیت فعلی هم تضادها بیشتر از هر وقتی است. به این خاطر که فشارها از خارج بیشتر شده و در داخل کشور نیز با توجه به افزایش مشکلات؛ اختلافات بیشتر شده است، لذا خیلی افراد در تلاش هستند تا در این شرایط خودشان را به نحوی مبرا کنند. طبیعی است که وقتی فشارهای بیرونی بیشتر شود، مشکلات داخلی نیز افزایش یابد و ناکارآمدی‌ها به چشم آید، اختلاف‌نظرها هم بیشتر خواهد شد لذا شاید برخی خواسته باشند با انتشار این فایل خود را تبرئه کنند یا توپ را در زمین دیگری اندازند.»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: فایل صوتی جلال میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هواداران زن پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس با انتشار یک استوری و یک شعر از هواداران زن پرسپولیس حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، حواشی رخ داده برای هواداران زن پرسپولیس در بازی با سپاهان واکنش‌های زیادی در پی داشت و سرخپوشان از هواداران خود حمایت کردند.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس هم با انتشار یک استوری و یک شعر از هواداران زن پرسپولیس حمایت کرد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«سنگ بی‌قیمت اگر کاسه زرین بشکست

قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • حمایت علیرضا بیرانوند از هواداران زن پرسپولیس
  • عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هواداران زن پرسپولیس
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • یک ادعای جنجال درباره پدر مهران غفوریان + عکس
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟ جزئیات بیشتر دقایقی دیگر در خبر ۲۰ سیمای گلستان
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود