Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار طرحی است که اخیرا از سوی رئیس ستاد امر به معروف و در راستای طرح کرامت همسران خانه‌دار، حمایت از خانواده، ازدواج و فرزندآوری مطرح شده است.

در پیشنهاد سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی آمده که در جامعه باید به شغل تربیتی زنان بها داده شود و اجرت‌المثل کار در منزل و پرورش نسل شامل حقوقی با عنوان شغل تربیتی همسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حقوق پیشنهادی زنان خانه‌دار چقدر است؟ هاشمی گلپایگانی گفته «اگر اجرت‌المثل برای یک خانم خانه‌دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود، باید مبلغی حدود پنج میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است.»

یعنی بر اساس این طرح، حقوق ماهانه زنان خانه‌دار ۵ میلیون تومان باشد و به ازای هر فرزند هم حق اولاد جداگانه دریافت کنند.

حق اولاد یک میلیونی

اما حق اولاد یا حق نگهداری فرزند در این طرح چقدر است؟ بر اساس این طرح حق اولاد باید واقعی شود و مثلا برای هر اولاد ماهانه یک میلیون تومان شود.

چراکه گفته شده این مبلغ هیچ تناسبی با اختصاص مبلغ حق اولاد در فیش حقوقی ندارد و ضروری است به ازای هزینه‌های واقعی فرزندان، حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران افزایش یابد.

پیش از این و در ایام انتخابات ریاست جمهوری هم محسن رضایی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی زنان خانه‌دار را مطرح کرده بود. اما آنچه رئیس ستاد امر به معروف عنوان کرده حقوق ماهانه‌ای است که باید به زنان خانه‌دار داده شود و به تناسب افزایش فرزندان، افزایش داشته باشد.

از جمله دیگر پیشنهاداتی که این مقام مسئول ارائه داده این است که فقط حقوق کارمندان و کارگران متاهل افزایش پیدا کند و مبنای این افزایش، تعداد فرزندان باشد.

اما حقوق کارگران مجرد سالانه هیچ تغییری پیدا نکند و برای کارمندان و کارگران مجرد به جای افزایش حقوق، وام ازدواج در نظر گرفته شود. در استخدام‌ها هم افراد متاهل در اولویت باشند./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: زنان خانه دار حقوق ۵ میلیونی زنان خانه دار حق اولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران