Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:48:20 GMT

آخرین وضعیت پروژه های فناورانه «مرغ لاین»

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۶۹۷

آخرین وضعیت پروژه های فناورانه «مرغ لاین»

حامد صاحبی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال گذشته با دستور مستقیم معاون علمی و فناوری پروژه های تحقیق و توسعه در حوزه مرغ لاین آرین مورد پیگیری قرار گرفته اند.

وی افزود: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با درک اهمیت بازتولید این محصول و احیای پرورش آن در کشور اقدام به تعریف برنامه‌های ملی کرده است تا به کمک آن «نیازهای پرورشی مرغ لاین»، «نحوه توسعه شیوه‌های مدیریت پرورشی»، «راهکارهای افزایش یکدستی گله‌های پرورشی و هوشمندسازی رکوردبرداری»، «نحوه بهبود ضریب تبدیل غذایی»، «شبیه‌سازی رایانه‌ای ساختار لاین»، «ایجاد خطوط آزمایشی و تحقیقاتی» و غیره را شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دبیرخانه مرغ لاین آرین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: بر همین اساس در ستاد زیست فناوری چالش‌ها و نیازهای فناورانه این حوزه را شناسایی و احصا کرده ایم و «با انجام مطالعات و بررسی‌های لازم به منظور شناخت توانمندی‌ها و نارسایی‌های ژنتیکی سویه آرین»، «برقراری ارتباط با مجامع تخصصی به منظور انتقال خدمات فنی و آخرین دستاوردهای علمی به بهره‌برداران سویه آرین» و «برنامه‌ریزی در راستای بهره‌برداری بهینه از فناوری اطلاعات در راستای برنامه ملی» سعی در برطرف کردن این چالش‌ها داریم.

به گفته وی، همچنین «ارائه برنامه به منظور فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات سویه آرین»، «مطالعه طراحی و بهینه‌سازی نظام‌های تولید برای افزایش بهره‌وری سویه»، «ارائه برنامه برای حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها و نوآوری‌ها در راستای اجرای برنامه ملی لاین» و «تهیه و تدوین ضوابط، معیارها و استانداردهای مربوط به دوره پرورش مرغ آرین» نیز دیگر برنامه‌هایی است که در دست اجرا است.

صاحبی نژاد گفت:ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری «تدوین برنامه تاسیس شتاب‌دهنده تحقیق و توسعه مرغ آرین و برنامه ایجاد دوره‌های شتاب دهی»، «استفاده از ظرفیت کانون‎‌های دانش، صنعت و بازار برای توسعه حضور بخش خصوصی در این حوزه» را نیز پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح های مربوط به این حوزه از سال گذشته و تیرماه امسال کار خود را شروع کرده اند، افزود: از سال گذشته تعداد ۱۰ طرح و امسال ۲۲ طرح در حوزه های مختلف مرتبط با مرغ لاین در حال اجرا هستند که شامل اصلاح نژاد، تغذیه و پرورش و تجهیزات مربوطه می شود.

وی ادامه داد: ۲ طرح و پروژه توسط دو شرکت دانش بنیان، ۴ طرح در زمینه ساخت تجهیزات و مابقی در حوزه تغذیه و پرورش مرغ گوشتی هستند.

وی گفت: علاوه بر این موارد، طرح جایگزینی خوراک با ضایعات بوجاری و پودر پر در سطح صنعتی اجرایی شد و همچنین طرح ساخت چیپ جهت بررسی ژنوم مرغ نیز در دست بررسی است.

به گفته صاحبی نژاد، ما در کل یک هرم مرغ گوشتی داریم که شامل مرغ لاین، اجداد، مرغ مادر و مرغ گوشتی می شود؛ ایران یکی از هشت کشوری است که به صورت کامل تکنولوژی تولید این هرم را برای تولید مرغ های گوشتی دارد و این تکنولوژی پس از بهینه سازی، توانایی رقابت با سایر سویه های تجاری دنیا را خواهد داشت.

کد خبر 5424267 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مرغ زیست فناوری تولید شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فیبر نوری تحقیقات علمی عیسی زارع پور شرکت دانش بنیان جشنواره رازی اینترنت ایرانسل گوگل نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات ماهواره علمی و فناوری زیست فناوری مرغ لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد