Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:41:15 GMT

ساخت نسل جدیدی از بتن‌های رسانای بدون الکترود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۵۸۱۵

محققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت نسل جدیدی از بتن‌های رسانای بدون الکترود شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم نعمتی، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان گفت: بر اساس پژوهش مشترک بین گروه‌های مهندسی عمران و گروه مهندسی شیمی دانشگاه با سرپرستی دکتر علیرضا پاچناری عضو هیات علمی مهندسی عمران دانشگاه کاشان، مهندس علیرضا ابوالحسنی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران موفق شد با استفاده از نانوذرات بسیار ارزان قیمت دوده کربن، کامپوزیت‌های باربر و رسانایی برپایه سیمان تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: یافته‌های حاصل از این پژوهش در ساخت بتن‌های رسانای مورد نیاز در گرمایش باند فرودگاه‌ها و گرمایش از کف ساختمان‌ها با استفاده از الکتریسیته مفید بوده و می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های احداث و نگهداری و افزایش عمر مفید آنها ایفا کند.

علیرضا ابوالحسنی، محقق این طرح نیز با بیان اینکه سال‌های اخیر ایده استفاده از جریان الکتریسیته با ولتاژ پایین برای گرمایش ساختمان‌ها از کف و نیز ذوب کردن برف و یخ از سطح روسازی‌های بتنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این راستا، بتن و یا ملات‌های سیمانی عموماً با تعبیه الکترودهای فلزی و یا جایگزینی بخشی از سیمان مصرفی با پرکننده‌های شناخته شده مثل نانوالیاف و نانوتیوب‌های کربنی رسانا می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات مربوط به خوردگی الکترودها از یک سو و هزینه‌های بالا و محدودیت دسترسی به این مواد پرکننده از سوی دیگر، مانع از کاربرد گسترده این دسته از بتن‌های رسانا شده است.

به نقل از وزارت علوم ، نتایج حاصل از پایان نامه کارشناسی ارشد علیرضا ابوالحسنی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه کاشان در زمینه توسعه بتن‌های رسانای کم هزینه به راهنمایی دکتر علیرضا پاچناری عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران و همکاری دکتر محمدرضا رضویان عضو هیات علمی گروه مهندسی معدن و دکتر محمد مهدی ابوالحسنی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی در مجله Construction and Building Materials با ضریب تاثیر ۶.۱۴ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه کاشان بتن دانشگاه کاشان عضو هیات علمی گروه مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد