Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها در وین، موضوعات دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله اوضاع در افغانستان و یمن تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، تراس وزیر امور خارجه انگلیس در این‌گفت‌وگوی تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و گفتگوها در وین نقطه نظرات لندن در این خصوص را تشریح‌ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه انگلیس روابط رو به رشد میان انگلیس و جمهوری اسلامی ایران را تامین کننده منافع دو کشور دانست.

او ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک این کشور بتواند بدهی های معوق خود به ایران را پرداخت نماید.

وی همچنین به همکاری انگلیس و سازمان ملل متحد برای کمک رسانی به مردم افغانستان اشاره نمود و از نقش و همکاری موثر ایران در این راستا تقدیر کرد.

 حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گوی تلفنی با  اشاره  به سفر معاون رییس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس آب و هوایی گلاسکو و وبینار مشترک گروه های دوستی پارلمانی دو کشور و درخواست سفر هیات انگلیس به تهران، روند مناسبات دو کشور را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نزدیک شدن در مرحله حساس و مهم مذاکرات وین، لزوم جدیت و مسئولیت پذیری طرف های مذاکره کننده با ایران را مورد تاکید قرار داد و رسیدن به این مرحله از گفتگوها را بیش از هر چیز ناشی از رویکرد منطقی و نیز ابتکار عمل طرف ایرانی دانست و بر لزوم توافق دسته جمعی میان همه طرف های مذاکره کننده بر سر متن واحد و ضرورت لحاظ شدن مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

امیر عبداللهیان اوضاع انسانی در یمن و افغانستان را بحرانی خواند. وی ضمن تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی در قبال افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را حائز اهمیت خواند و بر کمک رسانی فوری جامعه جهانی به مردم این کشور تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از این‌ گفتگوی تلفنی، با اشاره به وخامت شرایط انسانی در یمن، ابراز امیدوار کرد که انگلیس به وظایف خود برای پایان دادن به فاجعه انسانی ناشی از تداوم تجاوز و جنگ در یمن عمل کند.
وزیر خارجه انگلیس شهادت سفیر کشورمان در یمن را تسلیت گفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين اميرعبداللهيان مذاکره برای لغو تحریم ها مذاكرات وين لیز تراس وزیر امور خارجه خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی