Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در نشستی با وزیر امور خارجه این کشور پیش‌نویس پاسخ‌های مسکو به آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را مورد تأیید قرار داده و از آمادگی مسکو برای ادامه مذاکره با طرف‌های غربی خبر داد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در نشستی ویژه درباره پاسخ‌های ایالات متحده و ناتو به تضمین‌های امنیتی پیشنهادی مسکو با یکدیگر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در این نشست، گسترش ناتو به سمت شرق را بی پایان و بسیار خطرناک خواند و لاوروف نیز به نوبه خود تاکید کرد که روسیه به دقت واکنش آمریکا و ناتو به مسئله تضمین‌های امنیتی را تجزیه و تحلیل کرده است. به گفته وی، پاسخ آمریکا نمی‌تواند طرف روسی را راضی کند، برای اینکه واشنگتن نکات کلیدی توافقات پیشنهادی مسکو، از جمله عدم گسترش ناتو و بازگشت زیرساختارهای نظامی مستقر در اروپا به مواضع سال ۱۹۹۷ را رد کرده است.

خبرگزاری «تاس» در این رابطه گزارش داد، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه پیش‌نویس محتوای کلی پاسخ این کشور به ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص تضمین‌های امنیتی که توسط "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه ارائه شده بود را تأیید کرد.

پسکوف گفت: اکنون دیپلمات‌های روسی در حال کار بر روی نهایی کردن متن این سند هستند که متعاقباً برای طرف‌های غربی ارسال خواهد شد.

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد رئیس جمهور ولادیمیر پوتین همواره خواستار مذاکره و دیپلماسی بوده و اکنون نیز "آماده گفتگو" در خصوص تضمین‌های امنیتی و البته اوضاع پیرامون اوکراین است. به گفته وی، اوکراین تنها بخشی از مشکل بزرگ مشکلات امنیتی در منطقه است و البته رئیس جمهوری روسیه آماده مذاکره در این باره خواهد بود.

پاسخ روسیه به آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی سندی ۱۰ صفحه‌ای است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت که روسیه پاسخی به آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی آماده کرده است. به گفته وی، این سند در ۱۰ صفحه تنظیم شده است.

لاوروف افزود، واکنش آمریکا و ناتو به درخواست روسیه برای تضمین امنیتی منفی است، البته از برخی جهات مواضع واشنگتن با پیشنهادات مسکو مطابقت دارد. وزیر خارجه روسیه یادآور شد که ایالات متحده و متحدانش در ناتو آماده مذاکرات بیشتر در مورد تضمین‌های امنیتی هستند و در روزهای آینده بحث پیرامون این موضوع در تماس‌های مختلف ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، فرصت‌های گفتگو بین مسکو و غرب در خصوص مسائل امنیتی تمام نشده است و کار توضیحی مداوم و تعهد طرف روسی برای روشن شدن بی گناهی خود ادامه خواهد داشت.

گزارش وزیر دفاع روسیه به پوتین درباره اقدام تحریک آمیز زیردریایی آمریکایی

طبق اطلاعات کرملین، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که عملیات بیرون راندن زیردریایی اتمی آمریکایی که در جریان مانوری در مناطق ساحلی اقیانوس آرام در نزدیکی جزایر کوریل شناسایی شده بود، حدود سه ساعت به طول انجامید.

در این نشست، شایگو به پوتین توضیح داد که این زیردریایی تا عمق ۴ کیلومتری به آب‌های سرزمینی روسیه وارد شده بود و برای بیرون راندن این زیردریایی بیگانه، طرف روسی مجبور شده سه اقدام ویژه را انجام دهد. وی تهاجم یک زیردریایی به مرز ملی روسیه را غیرمنطقی و غیرقابل درک خواند.

روز شنبه گذشته یک فروند زیردریایی کلاس "ویرجینیا" متعلق به نیروی دریایی آمریکا وارد آب های سرزمینی روسیه شد. این زیردریایی هشدار ناو روسی برای خروج از منطقه را نادیده گرفت که در این رابطه اقدامات لازم درباره نقض آبهای سرزمینی فدراسیون روسیه توسط زیردریایی‌های بیگانه مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن، زیردریایی آمریکایی با حداکثر سرعت از منطقه دور شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت ناتو سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت درباره تضمین های امنیتی رئیس جمهوری روسیه وزیر امور خارجه ولادیمیر پوتین آمریکا و ناتو خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ ۸۷.۲۸ درصد از کل آرا برای ۶ سال دیگر در این سمت باقی ماند، فردا هفتم می با حضور در مراسم تحلیف در کاخ کرملین دوره جدید ریاست جمهوری اش را آغاز خواهد کرد.

هم‌ زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین نامزد خود برای تصدی نخست وزیری این کشور را نیز به مجلس معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ های روسیه، احتمالا میخائیل میشوستین، نخست وزیر فعلی روسیه در سمت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098765

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو