Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- حجت‌الاسلام محمد قادری سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت امام علی (ع) و روز پدر بیان کرد: سنت خوبی هست در جامعه ما رواج پیدا کرده که روز میلاد امام علی را روز پدر می‌نامند، و به همین مناسبت فضای خوبی است که در مورد مقام پدری صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی، آن حضرت و امام علی (ع) را پدران امت اسلام عنوان می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی که اسلام برای پدر‌ها قائل است اطاعت و فرمان‌پذیری فرزند از آنان است، افزود: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند: «حق پدر این است که فرزندان در هر چیزی، به جز معصیت خداوند، از او اطاعت کنند.» و این نقش اگر برای پدرِ واقعی است، پس برای پدرِ معنوی هم همین است که در عرصه‌های شناختی، شخص از پدر معنوی اطاعت کند.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: در مسائل اجتماعی امروز باید دقت داشته باشیم به تعبیر حضرت آقا خانواده کلمه طیبه است، کلمه‌ی طیبه‌ای که خاصیتش این است که هر جا درست به وجود بیاید مداوم از خودش برکات و نیکی صادر می‌کند و پیرامون خود این نیکویی‌ها را نفوذ می‌دهد.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه چه در عرصه مادی و چه در عرصه معنوی اگر خانواده درست نقش‌آفرینی کند می‌تواند منشأ برکات باشد، عنوان کرد: خانواده واحد اساسی تشکیل دهنده اجتماع انسانی است پس جایگاه مهمی دارد و خداوند قوام این نهاد استراتژیک را پدر و مرد قرار داده است.

حجت‌الاسلام قادری بیان کرد: گاهی این نقش‌ها جا به جا می‌شوند همان‌طوری که در غرب این اتفاق افتاد و این قوام بودن را از مرد گرفتند یا کم کردند و به همان مقدار آسیب تولید شد، اما اگر خانواده درست باشد و به هر کدام از شاخصه‌ها به جای خود پرداخته شود، این خانواده خانواده‌ای خواهد بود که برکات زیادی خواهد داشت.

او تأکید کرد: گاهی قوام مرد را به پدرسالاری ترجمه کردیم که این ترجمه، ترجمه اشتباهی است، بلکه نقش‌آفرینی و تصمیم‌سازی تمام اعضاء خانواده مهم و ضروری است، همچنین گاهی نقش پدر را صرفاً مادی و بیرون از خانه ترسیم کردیم و این قوام را قوام در عرصه مادی دیدیم یعنی مرد پشتیبان مادی و نان‌آور خانواده باشد. این نقش برای مرد است، اما تمام نقش مرد نیست.

سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد: نوع مطلوب این است که مرد گرچه از لحاظ مادی خانواده را پشتیبانی می‌کند در کنار این نقش، در خانه هم نقش‌آفرینی می‌کند، مثل وجود نازنین امیرالمومنین علیه السلام که یک جا در فرزندداری به حضرت زهرا اطهر سلام الله علی‌ها کمک می‌کند، جایی دیگر در کار‌های عمومی خانه مثل آشپزی کردن و نان درست کردن و گاهی هم در عرصه انتقال فرهنگ و تربیت ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات ما این است که پدران در انتقال فرهنگ و در عرصه تربیت نقش‌آفرینی مطلوب نمی‌کنند و خلأ در این نقش حس می‌شود، گفت: یکی از برکات خانواده جدا از اینکه دوام اجتماع را تضمین می‌کند، این است که انتقال فرهنگ را هم بر عهده دارد، بنابراین یک تمدن اگر بخواهد استمرار داشته باشد این استمرار به این است که فرهنگ نسل به نسل انتقال داده شود و بخش عظیمی از این انتقال بر عهده والدین و به ویژه پدر است. نه تنها در عرصه گفتار، که حتی در عرصه حضور فیزیکی، رفتار و اعمال پدر در خانواده فرهنگ ساز است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز پدر امام علی خانواده انتقال فرهنگ انتقال فرهنگ نقش آفرینی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس

فرزندان مارادونا می‌خواهند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در بوئنوس‌آیرس منتقل کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه روزنامه La Nacion؛ وارثان دیگو مارادونا، فوتبالیست فقید آرژانتینی قصد دارند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در مرکز بوئنوس‌آیرس در پورتو مادرو منتقل کنند.

فرزندان دیگو مارادونا برای انتقال جسد "شماره 10" از گورستان خصوصی "Jardin de Bella Vista" به یک بنای یادبود که به افتخار این ستاره در پورتو ساخته شده، درخواست مجوز کرده‌اند. مادرو پورتو، در چند متری کاسا روسادا (محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور آرژانتین - ویرایش) قرار دارد.

چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد

بر اساس این گزارش؛ این تصمیم پس از اتمام کالبدشکافی جسد مارادونا توسط همه وارثان با رضایت مشترک گرفته شد. بنا به گفته این خانواده، بنای یادبود در مرکز پایتخت کمک خواهد کرد تا تمام مردم آرژانتین و شهروندان جهان بتوانند به بزرگترین اسطوره آرژانتینی ادای احترام کنند. ساخت بنای یادبود در محل بندر سابق پورتو مادرو قرار است در سال 2025 به پایان برسد. زمین برای این کار قبلاً توسط مقامات محلی به صورت رایگان به بنیاد مارادونا اختصاص داده شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • لطیفی: به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت تمایل دارم