Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی:‌ چرچیل، اگرچه خانه‌های زیادی را در طول جنگ جهانی دوم به ویرانی کشاند، خود تلاش می‌کرد در فضایی روح‌نواز اقامت کند؛ شاید چون برای سبک کردن سنگینیِِ بار جنایات و سیاست‌هایش نیاز به آرامش بیشتری داشت!

تصاویر | سالروز یک جنایت در درسدن | شهری که در ۳ روز پذیرای ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کیلو بمب بود

وی که در آن زمان نخست‌وزیر بریتانیای کبیر بود، به دلیل موقعیت استراتژیک ایران در طول این جنگ به کشور ما رفت‌ و آمد زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گفته می‌شود عمارت تاریخی عین‌الدوله در محله هروی، محل اقامت وی در تهران بوده اما خانه او در انگلستان نیز دیدنی است.

عمارت چارت‌ول (Chartwell) در جنوب شرقی انگلیس جایی است که وینستون چرچیل و خانواده‌اش بیش از ۴۰ سال در آن زندگی کردند. این عمارت که در قرن ۱۶ میلادی ساخته و بعد از بارها بازسازی، در زمان چرچیل به سبک رایج دهه ۱۹۳۰ تزئین شد، یک اقامتگاه ویلایی به سبک ویکتوریایی است.

عکس | اسرار زندگی خصوصی چرچیل | سیاستمداری با لکنت زبان و افسردگی

اتاق‌هایی مانند کتابخانه، نشیمن، ناهارخوری و مطالعه در این عمارت با وسایل و هدایای متنوعی از سراسر جهان دکور شده و اشیای شخصی چرچیل همچنان در آن نگهداری می‌شود. فضای خانه همان گونه که در زمان اقامت چرچیل، همسرش کلیمنتن و چهار فرزندشان بود حفظ شده است. از بخش‌های دیدنی این خانه آتلیه نقاشی چرچیل و برکه ماهی‌های طلایی اوست.

مشهور است که چرچیل این خانه را با ارثی که از یکی از عموزاده‌هایش به او رسید خریداری کرد. برای بازدید از این خانه یک ساعت لازم است و بازدید کنندگان امکان دسترسی به اتاق خواب وینستون و سایر اتاق‌های انتخابی در خانه را دارند.

عمارت عین‌الدوله که اکنون به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد بازسازی و بهره برداری قرار گرفته اما تزئینات داخلی و دکوراسیون تاریخی خود را از دست داده است. اگرچه زیبایی‌های معماری و گچ‌بری‌ها و آیینه‌کاری‌های آن همچنان وجود دارد ولی اثری از سبک اقامت سیاستمداران خارجی در آن نیست. برخی نیز آن را با باغ اتابک و محل برگزاری کنفرانس تهران اشتباه گرفته‌اند که این نیز گواهی بر کمبود مستندات تاریخی در این رابطه است؛ این عمارت متعلق به معماری اعیانی دوره قاجار است و پس از آن نیز در اختیار پهلوی‌ها بوده؛ بعد از ویرانی و بازسازی در سال ۱۳۷۷ اما در فهرست آثار ملی ثبت شد. عکس‌های این عمارت را از آژانس عکس تهران انتخاب کرده‌ایم.

در ادامه بازدیدی از این خانه و نیز عمارت عین‌الدوله خواهیم داشت: 

صندلي مخصوص چرچيل كه با نشستن بر آن به ماهي‌هاي طلايي بركه‌اش غذا مي‌داد. نمايي باز از خانه چرچيل در كنت انگلستان آتليه نقاشي چرچيل در عمارت چارت‌ول اتاق ناهارخوري عمارت چارت‌ول ميز كار چرچيل در عمرات چارت‌ول اتاق نشيمن عمارت چارت‌ول ورودي عمارت چارت‌ول مقبره چرچيل عمارت عين‌الدوله تهران اكنون نگارخانه برگ است. اين عمارت گچبري‌ها و تزئينات زيبايي دارد. باغ اصلي عمارت عين الدوله يک استخر بزرگ داشته است. تزئينات آينه و گچ در بناي اين عمارت اعياني ديده مي‌شود. از دكوراسيون داخلي اين عمارت چيزي باقي نمانده است. اين امارت محل اقامت چرچيل در تهران بوده است. چرچيل و همسرش كلمنتين چرچيل و دو فرزندش رندولف و دايانا کد خبر 657168 برچسب‌ها دکوراسیون انگلیس دکوراسیون داخلی منزل تاریخ جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دکوراسیون انگلیس دکوراسیون داخلی منزل تاریخ جهان عین الدوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران

کینه خونین، کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد.

به گزارش تسنیم، به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت.

بیست و هشتم فروردین ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهر ری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه با لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد، اما به دلیل مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران