Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:41:03 GMT

میزان سپرده‌های بانکی ۴۳.۸ افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۶۲۶۴

میزان سپرده‌های بانکی ۴۳.۸ افزایش یافت

ایران اکونومیست- میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته معادل ۴۳.۸ افزایش یافته است.

 براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان آبان ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۴۹۳۵ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ و ۲۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۶۳۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان است.

علاوه بر این، مانده کل تسهیلات در این زمان ۳۶۱۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۳.۸ و ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۲۲۶۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۱۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۳ درصد است که پایان در این ماه نسبت به مقطع مشابه سال قبل تغییری نداشته و در مقایسه با پایان سال قبل ۱.۱ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۴.۴ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۹.۴ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نسبت به مقطع مشابه مربوط به استان میلیارد تومان استان تهران سپرده ها سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر پایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات شرقی استان گاهی افزایش ابر، افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

از امروز (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شهریار با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌ سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده‌ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی