Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا الزامی است و نباید پروتکل‌ها را در کلاس های حضوری به واسطه واکسیناسیون نادیده گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری در مراسم افتتاح یک مدرسه دخترانه ۹ کلاسه واقع در روستای اسماعیل آباد تبادکان که با مشارکت افراد نیکوکار ساخته شده است، اظهارداشت:شعار این دولت، مردمی بودن برای ایجاد عدالت است و بر همین اساس، ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم می تواند به نزدیک شدن به عدالت در کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سفر به مناطق مختلف کشور و استان خراسان رضوی وضعیت موجود و میزان کاستی‌ها سنجیده ‌می‌شود تا با برنامه ریزی، این بخش‌ها به سرانه مناسب کشوری برسد. اگر ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کمتربرخوردار صورت گیرد در آینده شاهد خواهیم بود که از این مناطق افراد، کارآفرین و بسیاری از مسوولان آینده کشور بیرون خواهند آمد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال ۱۳ هزارو ۴۵۰ کلاس و فضای آموزشی افتتاح شد که بیش از ۵۰ درصد آنها با مشارکت افراد خیر اندیش و نیکوکار صورت گرفت.

نوری تاکید کرد:با تعریف منابع پایدار می‌توان برای رسیدن به سرانه کشوری اقدام کرد و این در حالی است که در بودجه سال آینده نیز ردیف هایی دیده شده تا عدالت بین فضاهای آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در اختیار وزارت قرار دارد، کفایت ساخت و تجهیز مدارس را نمی‌کند ولی با مشارکت افراد خیّر این کار شدنی است. همچنین با استفاده از ظرفیت مسوولیت اجتماعی که قانون برای بسیاری از شرکت ها در نظرگرفته می توان درصدی از درآمد این شرکت‌ها را به آموزش و پروش اختصاص داد.

وزیر اموزش و پرورش گفت: با حمایت دیگر نهادهای دولتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یا بانک‌های کشور، می‌توان در افزایش سرانه آموزشی کشور اقدام موثری انجام داد.

گفتنی است؛ دبیرستان دخترانه " زنده یاد دکتر محمدتقی صراف"با زیربنای هزارو ۳۰۰ مترمربع دارای ۹ کلاس درس است که با صرف اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در منطقه‌ی اسماعیل آباد مشهد احداث شد.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدارس وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس

وزیر آموزش‌ و پرورش از برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا مراد صحرایی با اشاره به برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت اظهار کرد: در این آزمون حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب و از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی به دست بیاورند تا مشمول رتبه‌بندی شوند، افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده، بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 750018

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد