Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه اردبیل گفت: میراث‌های فرهنگی مشترکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد و در حوزه مدنیت و فرهنگ نقاط مشترک بسیاری بین دو کشور داریم نظامی گنجوی انسان باعظمتی بود که در تاریخ ایران مانند ستاره‌ای درخشان و فروزنده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در اردبیل، اظهار داشت: در آستانه ولادت امیرالمومنین(ع) قرار گرفته‌ایم و از خداوند می‌خواهیم با وساطت حضرت، به آذربایجان عزت مرحمت فرماید و ایران را سرافراز کند، خداوند با لطف و کرم خویش عنایت کند که قسمت‌های باقی مانده از خاک آذربایجان نیز آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی گفت: سرافرازی آذربایجان سرافرازی ایران است و عزت آذربایجان عزت ایران است که همیشه ایران عزیز در دفاع و حمایت از آذربایجان پیشگام بوده است، مخصوصاً در جنگ اول قره باغ که روزهای سخت آذربایجان بود ایران از آذربایجان حمایت نموده است.

وی افزود: خداوند را شاکریم که ارتباطات بین دو کشور به صورت گسترده در حال پیشرفت است و سفیر شایسته، فعال و با درایت در آذربایجان داریم؛ در حوزه مراودات اقتصادی بین طرفین تفکرات، طرح‌ها و برنامه‌های بزرگی وجود دارد که در آینده مشاهده خواهد شد مخصوصاً با توجه به اینکه مرز مشترک استان ما با آذربایجان بیش از سایر استان‌هاست، لذا انتظار ما از سفیر این است که سهم اردبیل در مراودات اقتصادی خاص باشد.

عاملی، با بیان اینکه میراث‌های فرهنگی مشترکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد تصریح کرد: در حوزه مدنیت و فرهنگ نقاط مشترک بسیاری بین دو کشور داریم نظامی گنجوی انسان باعظمتی بود که در تاریخ ایران مانند ستاره‌ای درخشان، فروزنده است و الان در آذربایجان قرار گرفته است راغب هستیم که دو کشور بین مفاخر مشترک فعالیت‌هایی داشته باشد بر این اساس بزرگان کشور تصویب کردند که کنگره بزرگی برای نظامی گنجوی برگزار شود و اردبیل برای موضوع انتخاب شده است.

حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان به یک میلیارد دلار می‌رسدنشریات ترکیه| دیدار سران احزاب مخالف اردوغان/ جمهوری آذربایجان متفق رسمی ترکیهرئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان فرا رسیدن 22 بهمن را تبریک گفتند

وی، با تشریح موضوع دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در این دیدار مراودات اقتصادی میان دو کشور و برنامه‌های موجود برای آینده بررسی شد و مقرر شد که با فکر مشترک آن برنامه ها به نحو احسن پیشرفت کند.

امام جمعه اردبیل، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این باب متمرکز بر این است که فعالیت‌های اقتصادی و مدنی را با همسایگان افزایش دهد که دشمن نتواند به میان دو کشور مسلمان ورود پیدا کرده و اختلاف ایجاد کنند.

انتهای پیام/143/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد