Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این که  قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت وجود ندارد، گفت: در هر سال، ما بر اساس شرایط همان سال در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنیم و زیرنظام‌های آموزشی هم اجازه تخلف خارج از برنامه اعلام شده را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای سنجش آموزش کشور برای تمامی زیرنظام های آموزشی قابل اجرا است، اظهار کرد: ما دو شورای تصمیم گیرنده یعنی شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی داریم که این شوراهای تصمیم‌گیر بر اساس قانون شکل گرفته‌اند و افراد دارای حق رای در آن نیز مشخص شده هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مصوبات هر دو شورای فوق برای همه دستگاه‌ها و زیرنظام‌های آموزشی قابل اجرا است چرا که این مصوبات بر اساس وظایف اعضا تصویب می‌شوند. به همین جهت ممکن است در تمامی جلسات و مصوبات همه اعضا با یکدیگر هم رای نباشند اما آنچه تصویب می‌شود را باید همه دستگاه‌ها اجرایی کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هنوز در جلسات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم قطعی در خصوص تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها اتخاذ نشده است.

جمالی یادآور شد: زیرنظام‌های آموزشی اجازه ندارند بدون اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت اقدام کنند. این موضوع به صورت سالانه تصمیم‌گیری می‌شود، به عنوان مثال در سال جاری دانشگاه‌ها اجازه داشتند برای دوره کارشناسی ارشد دانشجو از شیوه تحصیلات تکمیلی جذب کنند؛ اما در دوره دکتری این اجازه داده نشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1129962 برچسب‌ها سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش آموزش کشور زیرنظام های آموزشی پذیرش دانشجو تکمیل ظرفیت شورای سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان