Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت:به همت همکاران شورای حل اختلاف شهرستان طبس حدود ۵۰ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این شورا منجر به صلح و سازش شده که از نکات مثبت این شهرستان است.

خبرگزاری میزان _حجت الاسلام و المسلمین حمیدی مهمترین مشکل حوزه قضایی شهرستان طبس را کمبود فضایی اداری دانست و بیان کرد: فضای اداری موجود به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌های این حوزه قضایی نیست و مردم و همکاران ما را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: باتوجه به این که طرح توسعه دادگستری شهرستان طبس از مصوبات سفر ریاست قوه قضاییه هم آمده بوده علیرغم پیگیری‌های بعمل آمده طی سال ۱۴۰۰ و سال‌های گذشته تأمین اعتبار نشده و به نتیجه نرسیده است.

رئیس دستگاه قضایی استان گفت: تا تأمین اعتبار جهت توسعه دادگستری شهرستان طبس همفکری‌های لازم صورت خواهد گرفت تا از طریق اجاره محل مناسبی در این شهرستان این مشکل بصورت موقت مرتفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی درخصوص میزان دعاوی منجر به صلح و سازش هم بیان کرد: به همت همکاران شورای حل اختلاف این شهرستان حدود ۵۰ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این شورا منجر به صلح و سازش شده که از نکات مثبت این شهرستان است.

حمیدی ادامه داد: درخصوص استفاده از دادرسی الکترونیک هم این شهرستان وضعیت مناسبی دارد بطوری که با استفاده از دادرسی الکترونیک تقریباً اعزام زندانی به دادگاه و مراجع قضایی به صفر رسیده و رسیدگی به پرونده از طریق ارتباط آنلاین با زندانی در محل زندان صورت می‌پذیرد.

وی همچنین درخصوص ارتباط آنلاین با اصحاب پرونده و میزان پرونده‌ای الکترونیکی گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ ارتباط الکترونیکی از ابتدای سال با اصحاب پرونده به ثبت رسیده و میزان پرونده‌های الکترونیک هم که در حال حاضر یکی از سیاست‌های قوه قضاییه است حدود ۴۰ درصد پرونده‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان وضعیت نیروی انسانی اعم از قضایی و اداری را در این شهرستان دانست و گفت: مشکلات کوچ اداری در این شهرستان وجود دارد که برخی از آن‌ها با پیگیری و مدیریت شهرستان قابل حل است و بعضی هم توسط ما در استان پیگیری می‌گردد تا شرایط رسیدگی به پرونده‌ها در این شهرستان سرعت بیشتری بگیرد تا در کمترین زمان پرونده‌ها رسیدگی و حکم اجرا شود.

وی درخصوص پرونده تشکیل شده در زمینه جرایم اقتصای در طبس عنوان کرد: این پرونده بالغ بر هزار شاکی داشت که با تلاش همکارانمان در این حوزه قضایی و شناسایی اموال مجرمین در این شهرستان بخش عمده‌ای از شاکیان به حقشان رسیدند و رضایت دادند و تنها حدود ۲۰ نفر دیگر باقی ماندند که کیفرخواست برای آن صادر شده و با توجه به نبود دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در خراسان جنوبی این پرونده به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی شهرستان مشهد ارجاع شد و در آنجا درحال رسیدگی است و بعد از اتمام رسیدگی رأی لازم صادر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در پایان گفت:بهترین راه این است که مردم از مجاری قانوی برای رسیدن به خواسته‌های خود اقدام کنندتا با شعار‌های فریبنده بعضی افراد در دام کلاهبرداران نیفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه صلح و سازش شهرستان طبس پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی