Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:47:09 GMT

انجام اولین جراحی تومور قاعده جمجمه در غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۶۸۲۶

انجام اولین جراحی تومور قاعده جمجمه در غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، استفاده از نویگیشن در جراحی‌های مغز برای نخستین بار در غرب کشور آن هم در همدان ما را بر آن داشت که به سراغ متخصصین مربوطه برویم و از این اقدام بیشتر بدانیم.
  
 فرهاد فراهانی در این خصوص اظهار کرد: پس از حدود یک دهه پیگیری اولین جراحی تومور بزرگ قاعده جمجمه به کمک سیستم جدید "سی تی اسکن" و "آم آر آی" نویگشین( راهنمایی دقیق محل تومور و عناصر حیاتی اطراف آن به کمک سی تی اسکن و ام آر آی در جریان عمل) هفته گذشته با موفقیت و با حفظ تمام شاخه‌های عصب صورت در همدان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از این پس امکان جراحی ظریف قاعده حفره قدامی، میانی و خلفی جمجمه با اطمینان بسیار بالاتر در استان میسر است گفت: دستگاه نویگشین به دستگاه "سی تی اسکن" و "ام آرا آی" مخصوص به دستگاه کامپیوتر وصل می‌شود که مشخص می‌کند ابزارهای جراحی در چه محل‌های دقیق آناتومی قرار گرفته است.

این استاد تمام گوش، حلق و بینی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قاعده جمجمه عناصر حیاتی زیادی دارد و وقتی جراحی در این ناحیه صورت می‌گیرد ممکن است به ابزارهای حیاتی نزدیک شود و باید نهایت سعی خود را داشت و آنها را حفظ کرد گفت: این دستگاه به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه نویگشین در کشورهای مختلف وجود داشت و از علم روز استفاده می‌شد افزود: دستگاه مورد استفاده ما نیز ساخت کشور ایران است و بسیار کارآمد و در حال حاضر در بیمارستان بعثت همدان راه‌اندازی شده که می‌توان تومورهای مختلف قاعده جمجمه را با دقت عمل کرد.

فراهانی با تاکید به اینکه از این دستگاه می‌توان در جراحی گوش و بینی چه قسمت گوش و چه قسمت سینوس‌ها و هم جراحی اعصاب استفاده کرد و با دقت بیشتری عمل‌ها را پیش برد خاطرنشان کرد: در مراکز مختلفی این دستگاه وجود دارد اما در غرب کشور برای نخستین بار در همدان راه‌اندازی شده است.

وی اشاره به جراحی تومور بزرگ که هفته گذشته با استفاده از این دستگاه انجام شد عنوان کرد: یک تومور در کف جمجمه بود که با نویگشین فاصله آن را با حفره چشم و کف جمجمه و عناصر حیاتی مشخص و تومور کامل خارج شد و شاخه‌های  عصب صورت بیمار نیز حفظ شد.

این متخصص گوش، حلق و بینی در همدان بیان کرد: استفاده از این دستگاه هزینه خاصی برای بیمار ندارد و جزو ابزارهای اتاق عمل است اما خود دستگاه به قیمت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تهیه می‌شود.

وی با اشاره به این دستگاه در حوزه کاشت حلزون شنوایی هم امکان کاربرد دارد گفت: در حال حاضر یک طرح تحقیقاتی توسط یکی از دستیاران در قالب پایان‌نامه‌ آغاز شده تا ببینیم دقت این دستگاه در عمل‌های کاشت حلزون شنوایی چقدر است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاعده جمجمه فرهاد فراهانی قاعده جمجمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان