Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، عنوان کرد: از دیدگاه اهل تشیع ۱۳ رجب روز ولادت باسعادت امیرالمومنین علی(ع) به عنوان میلاد بزرگ مرد تاریخ بشریت وجهان است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: در چنین روزهایی و با ولادت چنین بزرگ مردانی تاریخ بشریت متحول شده و برگ جدیدی رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموستا مرادی ادامه داد: حضرت امام علی(ع) پسر عمو و شوهر حضرت زهرا(س) و پدر حسنین(ع) و خلیفه و امام مسلمین هستند و از بدو کودکی و در بیت پیامبر مهربانی ها حضرت ختمی مرتبت(ص) پرورش یافته و از اولین ایمان آورندگان به دین اسلام و حامیان بسیار قوی آن حضرت(ص) بشمار می آیند.

این عالم اهل سنت بیان داشت: از آنجا که حضرت علی(ع) هرگز بت را پرستش نکردند ما اهل سنت به ایشان بعداز گفتن علیه السلام، «کرم الله وجه» هم می گوییم زیرا سیما و پیشانی شریف را هرگز در مقابل بت های باطل به زمین نزدند و از فضایل و بزرگواری های ایشان روایات بسیاری در کتب اسلام اعم از شیعه و سنی نقل شده که بیان همه آنها در وصف نمی گنجد.

امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه گفت: بسیاری از آیات قرآن و بیانات پیامبر(ص) و اصحاب در وصف بزرگی حضرت علی(ع) به زیبایی بیان شده است.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: باید درسهای بسیاری از حضرت علی(ع) از جمله علم، شجاعت، سخاوت، گذشت و بزرگواری آموخت.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خانه، یک شوهر صادق و یک پدر مهربان و در بیرون یک جوانمرد باغیرت و شجاع، در محراب عبادت یک خالصاً لوجه الله و در کارزار جهاد و مبارزه شیر خدا بودند که در میدان جهاد هم بزرگ منشی و تزکیه کاملشان زبانزد دوست و دشمن بود.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: قدرت خارق العاده و مطیع الهی در جنگ خیبر عظمت و هیبت حضرت علی (ع) را به دنیا نشان داد و در دوران حاکمیت، عدالت بی نظیر و بی بدیلشان سرلوحه همه حاکمان و عادلان زمانه بود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید حضرت علی(ع) را در همه جوانب الگوی خویش قرار دهیم و از کلام ناب و خطبه های پر از عشق و محبت و دانش و بصیرتشان بهره ببریم و با تبعیت کامل از ایشان لوح معیت در آخرت را از طرف پرورگار دریافت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ولادت حضرت علی اهل سنت حضرت علی ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ماموستا رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: کارگران در توسعه کشور جایگاه ویژه‌ای دارند و رسیدگی به دغدغه‌های آنان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه کشور در سایه امنیت وایجاد اشتغال قابل تحقق است که دولت سیزدهم در این مسیر گام برداشته است.

امام جمعه سنندج در ادامه بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای تحقق شعار رهبری تاکید کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها جنایات رژیم سفاک صهیونیستی را محکوم و یادآور شد: بی تفاوتی مجامع بین المللی در برابر شهادت ۳۴ هزار و ۱۸۳ انسان مظلوم و ویرانی منازل و مساجد و بیمارستان‌ها، نابخشودنی است.

تبریک روز سنه و آغاز هفته معلم به تلاشگران عرصه علم و دانش و لزوم رعایت رعایت حجاب اسلامی، از دیگر مواردی بود که امام جمعه سنندج به آن پرداخت.

دیگر خبرها

  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات