Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@09:20:49 GMT

اجرای طرح عدالت و تعالی در سلامت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۱۸۰

اجرای طرح عدالت و تعالی در سلامت

وزیر بهداشت گفت: باید علاوه بر تامین نیاز داخل، دارو‌های تولیدی خود را صادر کنیم. عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: طرح عدالت و تعالی سلامت در وزارت بهداشت اجرا می‌شود که فعالیت‌های پژوهشی جزء این طرح هستند. ۷۰۰ مرکز تحقیقات در کشور راه اندازی شده اند و یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که مراکز تحقیقاتی نیاز محور بوده و محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عین اللهی در حاشیه بازدید از دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که پیشرفت‌های خوبی بعد از انقلاب در حوزه علوم پزشکی اتفاق افتاده اند.

به گفته وزیر بهداشت این مجموعه از صنایع دارویی حمایت خواهد کرد تا علاوه بر تامین نیاز‌های داخل، دارو به سایر کشور‌ها صادر شود.

او گفت: یکی از افتخارات وزارت بهداشت ادغام آموزش با بهداشت است. امروزه ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی در کشور راه اندازی شده اند و خیلی از سازمان‌ها آرزوی این ادغام را دارند. در اسناد بالادستی رهبری به این موضوع تاکید شده است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۵۰ شرکت برگزیده این دانشگاه در حوزه‌هایی مانند دارو، دندان پزشکی، تجهیزات پزشکی، غذا و مکمل‌ها محصولات خود را عرضه کردند و به نمایش گذاشتند. ۲۰۸ محصول شامل دارو‌های هاتک، تجهیزات پزشکی، مواد دندانی و به معرض دید گذاشته شد.

زرقی اعلام کرد که تعداد شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه ۱۲۸ مورد است.

شعار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است. این دانشگاه محصول محور است و تولید ثروت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سلامت طرح عدالت علوم پزشک دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد