Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:13:12 GMT

خاک خوردن ۹۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در انبارها

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۴۲۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر بهداشت نقض تعهد این وزارتخانه را در خرید ۴۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزای تنها شرکت دانش بنیان تولید کننده این واکسن، تذکر داد.

شهریاری نوشت: " اداره بیماری‌های واگیر و سازمان غذا و دارو به تعهد خود عمل نکردند و با عدم استقبال و نقض تعهد، شرکت تولید کننده دچار ضرر و زیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

واکسن ایرانی آنفلوانزا امسال مجوز ورود به بازار را دریافت کرد. این واکسن دومین واکسن آنفلوانزای نوترکیب جهان است و پیش از این انحصار تولید این نوع واکسن در اختیار سانوفی فرانسه بود.

این واکسن در سال ۹۹ روی ۴۰۰ داوطلب و سال ۱۴۰۰ روی یک هزار داوطلب آزمایش شده است و پس از آن مجوز ورود به بازار را از سازمان غذا و دارو دریافت کرد.

مزیت رقابتی این واکسن نوترکیب بودن آن است؛ زیرا از تخم مرغ برای تولید آن استفاده نمی‌شود و حساسیت زا نیست. در نتیجه همه افراد می‎‌توانند این واکسن را تزریق کنند.

این شرکت تولیدکننده ۴۰۰ هزار دوز واکسن برای تحویل به وزارت بهداشت تولید کرده که این وزارتخانه تنها ۴۰ هزار دوز آن را خریداری کرده و همین میزان را نیز تحویل نگرفته است؛ این را عبدالغفاری، مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن آنفلوانزای ایرانی گفته است.

به گفته عبدالغفاری، ۶۰۰ هزار دوز واکسن برای عرضه در داروخانه‌ها تولید شده است که داروخانه‌ها ۱۰۰ هزار دوز واکسن را خریداری کرده اند. استقبال کم از واکسن به دلیل توزیع واکسن‌های وارداتی در داروخانه‌ها بوده است.

این تولید کننده واکسن گفت: سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت از ما حمایت کرد؛ اما معاونت بهداشتی و به خصوص مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار سنگ اندازی‌های بسیاری در مسیر تولید و پس از صدور مجوز در عرضه به بازار، داشتند.

رهبر انقلاب در حمایت از تولید داخل گفته‌اند: بارها تاکید کرده‌ام روی این که محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است؛ تقویت تولید داخلی؛ مبارزه با قاچاق، مبارزه با واردات بی‌رویّه، مبارزه با کسانی که جیب خودشان را از طریق واردات پُر می کنند و نمی خواهند بگذارند که با تولید داخلی، واردات متوقّف بشود و کمر تولید داخلی را با واردات می‌شکنند.

بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفیم که در کار این تولیدکننده مشکل به وجود آمده است. من شخصا مسیله را پیگیری می‌کنم تا مشکلات برطرف شوند. این تولیدکننده در آینده مهمترین تامین کننده واکسن آنفلوانزای کشور خواهد بود.

رییس سازمان غذا و دارو کیفیت واکسن‌های آنفلوانزا را تایید کرد و گفت: ما مجوزها را صادر کرده ایم و علت تحویل نگرفتن واکسن‌ها از سوی معاونت بهداشت را پیگیری خواهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سازمان غذا و دارو مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت واکسن ایرانی انبارها واکسن آنفلوانزا اخبار مرتبط ‏نخستین واکسن ایرانی ‎کرونا مبتنی بر فناوری ویروس غیرفعال است دوبرابر توان امروز ظرفیت تولید دارو در کشور وجود دارد توضیح شرکت بازرگانی دولتی درباره گندم های وارداتی ۵.۵ میلیون تن گندم به کشور وارد شد واکسن آسترازنکا تامین شده است نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر بهداشت قانع شدند ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها فوری: اوکراین از جنگ فاصله گرفت تغذیه در بارداری بر وزن نوزاد اثر می گذارد؟ خاک خوردن ۹۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در انبارها آندومتریوز بر یائسگی زودهنگام تاثیر دارد! پیکاپ های لوکس بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۶ بهمن ۱۴۰۰) هوای ناسالم برخی مناطق تهران برای گروه های حساس تاکید سوئد بر تزریق دوز چهارم واکسن افزایش چشم گیر مرگ ومیر در کودکان مبتلا به کرونا چقدر سپرده در بانک ها داریم؟ خبر خوب برای کارمندان؛ ۶۰ درصد افزایش حقوق علت خاموشی های اخیر چیست؟ ۲۰ سال حبس برای بازیگر آمریکایی فضای سخت در مذاکرات وین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان چقدر شد؟ برای خرید چای ساز چقدر هزینه کنیم؟ + جدول افزایش ٢٥ درصدی قیمت لوازم خانگی در سال ١٤٠٠ این افراد روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کنند! ثبت ٦١ مجوز در درگاه ملی مجوزها تاثیر این ماده غذایی بر بهبود سیستم تنفسی خودروهای صفرکیلومتر ایرانی در تعمیرگاه سفرهای جاده ای بیشتر شد! امروز قیمت آپارتمان های تهران چند؟ قیمت خودروهای ولوو + جدول قیمت کامل (۲۶ بهمن ۱۴۰۰) چند پیشنهاد برای هدیه روز پدر شرایط جدید دریافت ارز دانشجویی + جزییات چرا مصرف فیبر اهمیت دارد؟ وام خودرو از کجا بگیریم؟ انتقاد هوینس به برگزاری دو سال یک بار جام جهانی روش جدید برای جلوگیری از سرطان متاستاتیک حرکت جنجالی علیپور بعد از دبل در آروکا! ارزان‌ترین جاروبرقی‌ های بازار چند؟ + قیمت علایم حیاتی را چطور تشخیص دهیم؟ ترس مکرون از جی پی اس های روسی! شرایط جدید برای سفرهای جاده ای اگر سهام عدالت نگرفتیم، چه کنیم؟ عیدی کارگران از ۴۴٢هزار تا ۸ میلیون تومان قیمت روز بخاری گازی + جدول قیمت کامل آغاز ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات+ جزییات دلیل گلو درد هنگام بیدار شدن از خواب چیست؟ رعایت نکردن قرنطینه در فرد مبتلا به اومیکرون چند دلیل که در قفسه سینه احساس درد می کنید! آپارتمان در میادین معروف تهران چند؟ تزریق فیلر موجب کوری می شود؟ شمخانی: بدعهدی آمریکا مهمترین تهدیدکننده هرگونه توافق است وضعیت سردار در لورکوزن به کجا رسید؟ + عکس مرسدس G کلاس یا جیپ رنگلر؟! تلویزیون های ۴۳ اینچ را چند بخریم؟ (جدول) رییسی فرارسیدن روز ملی جمهوری صربستان را تبریک گفت احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات سفر کرونایی ها با خودروی شخصی ممنوع نیست؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت واکسن ایرانی انبارها واکسن آنفلوانزا سازمان غذا و دارو واکسن آنفلوانزای واکسن آنفلوانزا هزار دوز واکسن تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا