Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شریف‌زاده اظهار کرد: متوسط روزانه موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته اول بهمن ۲۵۷ نفر بود که هفته گذشته به ۹۰۱ نفر رسید و رشد ۲.۵ برابری دارد.

وی بیان کرد: متوسط موارد بستری کرونا مثبت در هفته اول بهمن ماه ۲۲ نفر بوده که با افزایش ۳۲۲ درصدی به ۹۳ نفر در هفته گذشته رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: متوسط روزانه بستری بیماران با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان از ۷۵ نفر در هفته اول بهمن با افزایش ۱۵۹ درصدی به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با افزایش بستری‌ها، احتمال افزایش فوت ناشی از کرونا هم وجود دارد و متوسط فوتی‌های کرونایی خراسان جنوبی در هفته اول بهمن‌ چهار نفر بود که هفته گذشته به ۱۶ نفر رسید و ۳۰۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: سویه اُمیکرون تمرکز بیشتری بر افراد زیر ۲۰ سال دارد به‌طوری که طبق آمارها بیش از ۱۹ درصد موارد مثبت جدید در این گروه سنی هستند در حالی که این آمار در سویه‌های گذشته پنج درصد بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی تصریح کرد: بیماران بدحال غالبا واکسیناسیون ناقص انجام داده‌اند و در بررسی که هفته گذشته نسبت به آمار فوتی در استان انجام شد فقط یک نفر واکسیناسیون کامل داشته که آن هم با توجه به بیماری سرطان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد فوتی‌های ناشی از کرونا در میان افرادی است که واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام نداده‌اند، اظهار کرد: ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دُز اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هفته اول بهمن هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند