Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض می‌گوید که تعویق این گفت‌وگوها به خاطر اوضاع امنیتی عراق نبوده بلکه به طرفین مذاکره مربوط است.

به گزارش قدس آنلاین، مقامات ایرانی و عراقی گفته‌اند که مذاکرات میان تهران و ریاض در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و بغداد میزبانی آن را برعهده خواهد داشت.

یک منبع امنیتی عراقی در گفت‌وگو با روزنامه قطری «العربی الجدید» درباره دور پنجم این مذاکرات گفت: «تعدادی از مقامات امنیتی در هیأت‌های دو کشور حضور خواهند داشت و گفت‌وگوها در داخل منطقه سبز در پایتخت [عراق] جریان پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچون دوره‌های گذشته تا پیش از برگزاری، از این مذاکرات پرده برداشته نخواهد شد».

این منبع امنیتی که این روزنامه قطری در گزارش امروز (سه‌شنبه)، خود او را منبع آگاه معرفی کرده است، می‌گوید تعویق دیدار در دوره‌های گذشته به علت مسائل عراق نبوده و بلکه علت تأخیر در برگزاری دیدار به دو طرف باز مربوط می‌شده است. این منبع امنیتی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گزارش‌هایی که در آن‌ها ادعا شده بود علت تعویق گفت‌وگوهای تهران و بغداد بحران سیاسی عراق و نابسامانی امنیتی این کشور بوده، تکذیب کرد.

بنابر گفته این منبع، «عراق بیشتر در انتظار پیشرفت گفت‌وگوهای عربستان سعودی و ایران و رسیدن آن به سطح وزیران است تا پرونده‌های مربوط به خود و مرتبط با دو کشور در آن مطرح شود». با این حال، منبع یادشده می‌گوید که به علت «بی‌اعتمادی دو طرف به یکدیگر» هنوز برای صحبت از این مرحله زود است.

تاکنون چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض برگزار شده است که به گفته «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، پیشرفت خوبی در این گفت‌وگوها حاصل شده است. سفیر ایران ابتدای ماه جاری خبر داده بود که دور پنجم این مذاکرات به‌زودی میان دو طرف برگزار خواهد شد.

ایرج مسجدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «یونیوز» در این خصوص گفته بود: «هم ما و هم سعودی‌ها اراده سیاسی‌مان بر این است که بتوانیم مشکلات دوجانبه فیمابین را حل و فصل کنیم. دستور کار ما این است که بتوانیم در اصل مسدود شدن روابط دو کشور را که سال‌هاست اتفاق افتاده، برطرف کنیم و به تدریج در یک شکل طبیعی قرار بگیریم».

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران عربستان سعودی تهران و ریاض منبع امنیتی امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد فلسطین اشغالی شد.

دیگر رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران رژیم صهیونیستی بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد