Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه برخی از کارگران بعد از پایان دریافت مقرری تمایلی به کار ندارند، گفت:۱۲ هزار نفر در استان البرز مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند - اخبار استانها -

حسین فلاح نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد راهکار تامین نیروی کار در واحدهای درخواست کننده نیرو در  شهرک‌های استان البرز اظهار داشت :کمبود نیروی کار در استان البرز مدتی است که مطرح شده است  در صدد چاره جویی برای رفع این مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهکاری برای برون رفت از این مشکل در نظر گرفته شده است و اقدامات لازم آغاز شده است.

بابایی: حقوق کارگران باید 10 درصد بیش از تورم سالانه افزایش یابدتشکیل کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تعیین نقشه‌ راه و مدل خودروسازی‌هاکارگران رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی مشهد در شرف بیکاری/حجم زیادی کارگر در آستانه سال نو بیکار شدند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت 12 هزار نفری مقرری بگیران بیمه بیکاری است ، بیان کرد: برنامه ریزی برای دریافت لیست این افراد از تامین اجتماعی در حال انجام است و افرادی که توانایی و استعداد لازم را دارند برای اشتغال به واحدهای صنعتی متقاضی معرفی نیروی کار معرفی می‌شوند.

فلاح نژاد با بیان اینکه برخی از مقرری بگیران بعد از پایان زمان دریافت مقرری تمایلی برای انجام کار ندارند که این افراد مد نظر نیستند، ادامه داد: افراد متقاضی کار که مهارت هم دارند در اولویت به کار گیری در واحدهای صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه برخی مقرری بگیران استان البرز دارای مهارت نیستند و تمایل به کار بعد از پایان دریافت مقرری دارند، ادامه داد: هماهنگی لازم برای مهارت آموزی بر اساس نیازهای واحدهای صنعتی در حال انجام است  و این افراد بعد از طی یک دوره فشرده مهارتی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای سال آینده توانایی تزریق 500 الی 700 نفر از مقرری بگیران داری مهارت به واحدهای صنعتی مهیا می‌شود، گفت: از کارفرمایان عزیز هم انتظار این است که با در نظر گرفته مزایای و انجام تشویقات لازم انگیزه کارگران را اشتغال در واحده‌های صنعتی بیشتر کنند.

فلاح نژاد با بیان اینکه در استان البرز تنظیم روابط کارگر و کارفرما  از مهمترین وظایف اداره کل کار است، گفت: سالانه حدود 11 هزار پرونده اختلافی بین کارگر و کارفرما را در حوزه صنعت و صنوف  در اداره کل کار استان رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: تقویت تشکل‌های کارگری در حوزه‌های صنعت  می تواند روابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کند و در استان البرز بین تشکلهای کارگری و حوزه کارفرما ارتباطاتی خوبی شکل گرفته است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز واحدهای صنعتی مقرری بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد

ایسنا/البرز فرمانده انتظامی البرز گفت: دو سارقی که در یک فقره سرقت از یک کارگاه صنعتی اقدام به سرقت اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  ایسنا، سردار حمید هداوند روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از شرکت صنعتی در اشتهارد و به سرقت رفتن اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، دو نفر در این رابطه که از مدیران و کارکنان این شرکت صنعتی بودند، شناسایی و پس از چندین روز کار عملیاتی محل اختفاء متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: ماموران پس از اطمینان از حضور متهمان در محل ردزنی شده،  به محل اختفاء آنها  اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

این مقام ارشد  انتظامی تصریح کرد: با اعتراف متهمان به جرم خود، با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: با اشرافیت اطلاعاتی و توان عملیاتی بالای پلیس، سخت ترین پرونده‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد