Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:50:27 GMT

رکورد تراکم انرژی باتری‌های تسلا شکست

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۶۶۰

رکورد تراکم انرژی باتری‌های تسلا شکست

طراحی جدید سیلیکونی برای باتری‌های لیتیوم-یونی توانست تراکم انرژی باتری‌های شرکت تسلا را شکست دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پس از اینکه هفته گذشته اولین دسته از سلول‌های باتری لیتیوم-یونی شرکت "آمپیروس" در بازار عرضه شد، این شرکت به عنوان ارائه ‌دهنده پیشروترین سلول‌های دارای بالاترین چگالی انرژی موجود شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باتری‌های لیتیوم-یونی ۴۵۰ وات‌ساعت بر کیلوگرمی اولین نمونه در نوع خود هستند که به صورت تجاری عرضه شده‌اند.

"جان بورنستاین" مدیر عامل شرکت "آمپیروس" می‌گوید: این پیشرفت، شتاب ما به سمت ارائه محصولات با عملکرد بی‌نظیر را نشان می‌دهد.

وی افزود: پلتفرم اختصاصی ما و راه‌حل‌های جامعی که ایجاد کرده‌ایم، عملکرد بی‌نظیری را ممکن می‌کند و همچنان رهبری محصول ما را حفظ می‌کند.

سیلیکون(Si) به دلیل ظرفیت ذخیره‌سازی بالا به عنوان آند در باتری‌های لیتیوم-یونی(۳۵۷۹ میلی‌آمپر ساعت در گرم)، در مقایسه با گرافیت که معمولا در این باتری‌ها به عنوان آند استفاده می‌شود، به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین مواد ساخت آند برای باتری‌های لیتیوم-یون شناخته می‌شود. آندهای گرافیتی(۳۷۲ میلی آمپر ساعت بر گرم) ظرفیت دارند و دارای ولتاژ تخلیه نسبتاً پایینی نیز هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، فناوری سیلیکونی "آمپیروس" از ۱۰۰ درصد آندهای نانوسیم سیلیکونی استفاده می‌کند و مستقیماً جایگزین آندهای گرافیت می‌شود.

شرکت "آمپریوس" توضیح می‌دهد که سایر اجزای این باتری همانند سایر باتری‌های لیتیوم-یونی است.

این شرکت تنها با استفاده از سیلیکون به عنوان آند، قادر به تولید باتری‌های لیتیوم-یونی با بالاترین چگالی انرژی موجود شده است. علاوه بر این، نانوسیم‌های سیلیکونی، باتری‌ها را قادر می‌سازند تا بالاترین نسبت انرژی به توان را داشته باشند، زیرا آنها مستقیماً بدون هیچ‌گونه چسبی به زیرلایه خود متصل هستند و در نهایت، چرخه زندگی طولانی‌تری دارند.

با این باتری سیلیکونی، زمان کارکرد باتری تقریباً سه برابر بیشتر از باتری‌های دارای آندهای گرافیتی معمولی افزایش می‌یابد و برد وسایل نقلیه الکتریکی نیز تقریباً دو برابر می‌شود.

گفتنی است که سلول‌های باتری خودروی تسلا "مدل ۳" که دارای بهترین باتری‌ها تا به امروز بوده است، حدود ۲۶۰ وات ساعت بر کیلوگرم ظرفیت دارند، در حالی که سلول‌های جدید "آمپریوس" ۴۵۰ وات ساعت بر کیلوگرم ظرفیت دارند که یک جهش قابل توجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باتري باتری لیتیوم یونی باتری سیلیکونی تسلا باتری های لیتیوم یونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت

پس از گزارش‌هایی مبنی بر موافقت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، با همکاری با غول فناوری چین یعنی شرکت بایدو در مورد ویژگی‌های نقشه‌برداری و ناوبری به منظور پشتیبانی از فناوری خودروهای بدون راننده در بزرگترین بازار خودروی جهان، سهام تسلا افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پس از گزارش‌هایی مبنی بر موافقت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، با همکاری با غول فناوری چین یعنی شرکت بایدو در مورد ویژگی‌های نقشه‌برداری و ناوبری به منظور پشتیبانی از فناوری خودروهای بدون راننده در بزرگترین بازار خودروی جهان، سهام تسلا افزایش یافت.

سهام تسلا روز دوشنبه در معاملات پیش گشایش بازار بورس ایالات متحده نزدیک به 14 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام بایدو بیش از 5.5 درصد در هنگ کنگ جهش کرد.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بایدو، شرکت سازنده موتور اصلی جستجوی اینترنتی در چین، موافقت کرده است که به سازنده خودروهای برقی آمریکا یعنی تسلا برای جمع آوری داده های مربوط به راه‌های چین، حق استفاده از مجوز نقشه برداری خود را بدهد.

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

این منابع تاکید کردند که این توافق، موانع قانونی نهایی را برای راه اندازی سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD) تسلا که آخرین نسخه از فناوری اتوپایلوت Autopilot محسوب می شود، برطرف می‌کند.

این میلیاردر آمریکایی روز یکشنبه به چین سفر کرد و در آنجا با لی کیانگ، نخست وزیر این کشور گفتگو کرد. گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که ماسک در طول مذاکرات خود در صدد گرفتن مجوز برای عرضه نرم‌افزار FSD در چین و همچنین مجوز انتقال داده‌ها به خارج از این کشور بوده است.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات چین مجوز موقت برای راه اندازی سرویس کمک راننده تسلا در این کشور را صادر کرده‌اند.

این منابع همچنین به بلومبرگ اعلام کردند که تسلا همچنین موفق شد که الزامات مربوط به نحوه رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت داده ها و حریم خصوصی را برآورده کند.

طبق قوانین چین، خودروسازان برای شروع به توزیع سیستم‌های رانندگی خودران در جاده های عمومی باید مجوز نقشه برداری را کسب کنند.

شرکت های خارجی برای دریافت مجوز باید با شرکت های فناوری محلی همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • جم رکورد فروش را شکست
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • اوسمار: انرژی مثبتی برای شکست سپاهان داریم