Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین اهدای جوایز نهادها و تشکل‌ها به برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته(دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم  نماهنگی با موضوع میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) روی پرده رفت. 

محمد سلوکی مجری مراسم فرارسیدن میلاد مولی‌الموحدین و روز پدر را به حاضران تبریک گفت و از تلاش‌های برگزارکنندگان، حامیان و تشکل‌ها و نهادها در برپایی فجر چهلم قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر، در سخنانی ضمن اشاره به این که تجلی اراده ملی، تجلی فرهنگ ایرانی و اسلامی است، به وفاق ملی برای فرهنگ و فرهنگسازی توصیه کرد و سینما را ناب‌ترین پرتوی فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست. او سپس خطبه‌ای از نهج‌البلاغه امیرمومنان را که بر رفتار نیک توصیه می‌کرد، قرائت کرد. 

در ادامه ویدئویی از برپایی جشنواره چهلم به نمایش درآمد و سلوکی بر کار دشوار برپایی این دوره جشنواره و دستاوردهای آن تاکید کرد. 

برگزیدگان آستان قدس رضوی

مدیران و داوران مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی روی صحنه آمدند و جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

 محمود بابایی برای تهیه‌کنندگی فیلم بدون قرار قبلی  بهروز شعیبی برای کارگردانی فیلم بدون قرار قبلی  فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی برای فیلمنامه بدون قرار قبلی

در این بخش توجه جدی به ترویج معارف اهل بیت و سبک رضوی به عنوان رویکرد آستان قدس رضوی مطرح شد و اعلام شد در عصر پیچیده کنونی که زیست حقیقی ومجازی در هم تنیده شده، ورود معنادار به این فضا لازم است و آستان قدس رضوی فضای مطلوبی برای این ورود است و در گام دوم سینما، آستان قدس رضوی جایزه فیلم فرهنگی رضوی را بنا خواهد گذاشت. 

برگزیدگان آکادمی هوش مالی

مدیران و داوران آکادمی هوش مالی روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*بهترین فیلم از منظر سواد مالی به رضامیرکریمی برای فیلم نگهبان شب

برگزیده انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردانان 

مدیران و داوران انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردانان سینمای ایران روی صحنه آمدند و جایزه این بخش را با تقدیر از دستیار کارگردان فیلم برف آخر به شرح زیر اهدا شد: 

*علی مردانه برای فعالیت در گروه کارگردانی فیلم خائن کشی

برگزیده انجمن مدیران تولید سینمای ایران

مدیران و داوران انجمن مدیران تولید سینمای ایران روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

* عبدالله شهباززاده مدیرتولید فیلم موقعیت مهدی

برگزیدگان معاونت فرهنگی قوه قضائیه

مدیران و داوران معاونت فرهنگی قوه قضائیه روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*امید شمس برای کارگردانی فیلم ملاقات خصوصی

در این بخش نیز آمادگی قوه قضاییه برای حمایت از پرداخت قضایی و حقوقی فیلم‌های سینمایی به آسیب‌های اجتماعی اعلام شد. 

برگزیدگان بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیران و داوران بنیاد شهید و امور ایثارگران روی صحنه آمدند و جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

منیر قیدی برای کارگردانی فیلم دسته دختران هادی حجازی‌فر برای کارگردانی فیلم موقعیت مهدی

در این بخش حمایت و مردمی‌شدن فرهنگ شهادت و ایثارگری و قدرشناسی از ترویج این فرهنگ و سبک‌زندگی شهدا و نقش‌زنان در به ثمررسیدن اهداف انقلاب و دفاع مقدس مورد تاکید قرار گرفت. 

برگزیدگان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

مدیران و داوران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*هادی حجازی‌فر برای کارگردانی فیلم موقعیت مهدی

برگزیدگان خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایران (ایکنا) 

مدیران و داوران خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایران (ایکنا) روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*هادی حجازی‌فر برای کارگردانی فیلم موقعیت مهدی

در این بخش بیانیه خبرگزاری ایکنا قرائت شد که در آن نیاز به پرداخت غیرشعاری محتوای گرانقدر قرآنی در سینمای ایران و مفاهیمی چون توکل و ایثار تاکید شد. 

برگزیدگان سازمان بهزیستی کشور

مدیران و داوران سازمان بهزیستی کشور روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*کاظم دانشی برای کارگردانی فیلم علف‌زار

برگزیدگان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و حوزه اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیات‌داوران مشترک دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و حوزه اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمدند و جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

بهترین فیلم برای به‌کارگیری شایسته زبان فارسی به: نگهبان شب به‌کارگردانی رضا میرکریمی جایزه بهترین فیلم از منظر تصویر بانوی ایرانی اسلامی به: موقعیت مهدی به‌کارگردانی هادی حجازی‌فر هادی حجازی‌فر این جایزه را به ژیلا شاهی برای بازی در موقعیت مهدی اهدا کرد.  جایزه بهترین فیلم ازمنظر زیست عفیفانه به: نگهبان شب ساخته سیدرضا میرکریمی جایزه بهترین فیلم از منظر سرمایه اجتماعی و تصویر پرداخت دقیق آسیب‌های اجتماعی به: ملاقات خصوصی ساخته امید شمس جایزه بخش فرزندآوری و تصویر خانواده: بدون‌قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی

در این بخش اعلام شد که مخاطب اصلی آثار تقدیرشده این تشکل، خانواده‌های ایرانی هستند. 

برگزیدگان شهرداری مشهد

مدیران و داوران شهرداری مشهد روی صحنه آمدند و جایزه‌های این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

موقعیت مهدی به‌کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی

هادی حجازی‌فر از همه تشکل‌هایی که به تولید فیلم‌های ایرانی در سال کرونایی کمک کرده‌اند، سپاسگزاری کرد و بهروز شعیبی از این که توانست در شهر خود مشهد فیلمی بسازد، اظهار خشنودی کرد. 

در این بخش به لزوم بازآفرینی الگوهای هویتی و فرهنگی مشابه آثاری همچون موقعیت مهدی و ضرورت پرداختن به سرمایه‌های معنوی مشهد در فیلم بدون قرار قبلی تاکید شد.

برگزیدگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

مدیران و داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*بیرو به‌کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر

مرتضی‌علی عباس‌میرزایی جایزه خود را به فریدناظر فصیحی طراح جلوه‌های ویژه این فیلم تقدیم کرد. 

برگزیدگان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

مدیران و داوران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روی صحنه آمدند و جایزه‌های این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

هادی حجازی‌فر برای فیلم موقعیت مهدی یوسف حاتمی‌کیا برای فیلم شب‌طلایی 

برگزیدگان معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده

داوران معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده روی صحنه آمدند و جایزه‌های این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

بهروز شعیبی برای کارگردانی فیلم بدون قرار قبلی مریلا زارعی برای بازی در فیلم هناس

در ادامه بیانیه این بخش با تاکید بر حریم خانواده و عفت و پاکدامنی قرائت شد و فراخوان این نهاد برای تولید اثر هنری مطرح شد. 

برگزیدگان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

داوران معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی صحنه آمدند و جایزه این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*بهروز شعیبی برای فیلم بدون قرار قبلی

برگزیدگان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داوران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمدند و جایزه‌های این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری برای فیلم ۲۸۸۸ بهروز شعیبی برای فیلم بدون قرار قبلی

برگزیدگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

داوران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روی صحنه آمدند و جایزه‌های این بخش به شرح زیر اهدا شد: 

*بهروز شعیبی برای فیلم بدون قرار قبلی

در این بخش بر لزوم توجه به استراتژی‌های ترسیم شده از سوی مقام‌معظم رهبری در پیشبرد گام دوم انقلاب تاکید شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سینمای ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کارگردانی فیلم فیلم بدون قرار قبلی هادی حجازی فر برگزیدگان معاونت فیلم موقعیت مهدی بهروز شعیبی مدیران و داوران بهترین فیلم آستان قدس رضوی معاونت فرهنگی داوران معاونت سینمای ایران تهیه کنندگی برای فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر این رویداد هنری در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد درباره برگزاری این رویداد اظهار کرد: احساس کردیم بچه‌های مسجد به باروری رسیده‌اند و این رویداد می‌تواند خروجی خوبی برایمان داشته باشد و ما فعالان تئاتر مسجد را وارد شکل جدی‌تری از تئاتر کنیم.

وی در ادامه به کارگاه‌های کارگردانی در مشهد اشاره کرد و افزود: چشم‌انداز جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد این بود که بچه‌های تئاتری را به رشد برساند تا این افراد به جشنواره تئاتر مقاومت، جشنواره تئاتر ایثار و حتی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابند و کم‌کم حضور خود را در جریان تئاتر کشور اعلام کنند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاکید کرد: آنچه ما در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در دستور کار قرار دادیم گروه‌محوری است و آنچه می‌خواهیم در این رویداد هنری مطرح کنیم است که تئاتر، کار گروهی است و کار فردی نیست و اگر دوستان گروه داشته باشند می‌توانند موفق شوند و اجرای بهتری داشته باشند.

جایزه ویژه مزین به نام «فرج الله سلحشور»

وی ادامه داد: در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد جایزه‌ها بیشتر گروهی هستند و یک جایزه ویژه مزین به نام «فرج الله سلحشور» خواهیم داشت که از مسجد تئاتر را آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد.

زارعی تصریح کرد: ما با جایزه «فرج الله سلحشور» به بچه‌های تئاتر مسجد می‌گوئیم که می‌توان از مسجد برخواست و کارگردان و هنرمندی جهان شمول شد که اثرش توسط ۴۰ میلیارد نفر دیده شده است.

وی ادامه داد: آئین افتتاحیه این جشنواره ۱۸ اردیبهشت ماه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق برگزار می‌شود و گروه‌های نمایشی یک اجرا در امامزاده عبدالله و سه اجرا ر مساجد شهر بافق و یزد خواهند داشت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان به جایزه ۳۰۰ میلیونی این رویداد هنری اشاره کرد و افزود: جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور جایزه ۲۰ میلیون تومانی است که به ۵ گروه برگزیده اعطا خواهد شد. همچنین به گروه‌های برگزیده جایزه ۱۰ میلیون تومان اهدا می‌شود.

در ادامه مصطفی موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار کرد: جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در بافق یزد برگزار می‌شود.

وی دلیل منتشر نشدن فراخوان منحصر به این جشنواره را برگزاری رویدادهای تئاتری چون «محرابیان» طی سه سال گذشته در استان‌ها معرفی کرد که باعث شده تا علاقه‌مندان به تئاتر از مساجد به محله و روستا و در نهایت شهرستان و رویدادهای استانی راه یابند و ادامه افزود: ۱۸۰ اثر توسط هیئت بازبین مورد بررسی قرار گرفت که از این میان ۴۲ اثر به بازبینی حضوری رسید و در نهایت ۱۴ اثر به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد پیش زمینه کار تولید تئاتر در مسجد را تربیت مربی معرفی کرد و سپس به سلسله آموزش‌های ویژه مربیان پرداخت و یادآور شد: ۸ نقطه پایلوت در استان‌ها انتخاب شد و با هدف اینکه مربیان، آموزش‌دهندگان بچه‌های مسجد در استان‌هایشان باشند ۲۰۰ نفر در کلاس‌ها حضور یافتند و در نهایت به ۸۰۰ گروه در سراسر کشور رسیدیم.

موتورچی پیش زمینه کار تولید در مساجد را علاوه بر مربی، نمایشنامه مناسب برای اجرا در مساجد دانست که باید تک جنسیتی باشد و طی مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجرا شوند و اظهار کرد: جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» با این هدف طی سه دوره برگزار شد و ماحصل و خروجی آنکه شامل ۱۵۰ نمایشنامه بود، برای تولید تئاتر توسط بچه‌های تئاتر مردمی مسجد در اختیار گروه‌های نمایشی قرار گرفت.

وی همچنین یادآور شد: در طول برگزاری یان جشنواره علاوه بر کارگاه‌های ویژه کارگردانی، با همکاری انجمن هنرهای نمایشی بافق دو کارگاه ویژه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی ویژه مسجد تعریف شده که دوره آموزشی نمایشی با حضور سیدحسین فدایی حسین و کارگاه کارگردانی با حضور نصرالله قادری خواهد بود.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ادامه داد: جایزه بازیگری این جشنواره شامل ۷ جایزه بازیگران خانم و ۷ جایزه ویژه بازیگران مرد خواهد بود، همچنین نویسندگی و کارگردانی سه برگزیده و در رتبه اول و دوم و سوم خواهد داشت و در طراحی بصری ۲ جایزه برگزیده و تقدیری خواهیم داشت؛ در این دوره از رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دو پاسداشت خواهیم داشت و جایزه ویژه جشنواره به نام «فرج الله سلحشور» به گروه برتر جشنواره اهدا خواهد شد.

در پایان این نشست خبری پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد رونمایی شد.

کد خبر 750885

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴