Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@05:46:05 GMT

آمریکا دچار «همه‌گیری خشونت مسلحانه است»

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۷۴۵

آمریکا دچار «همه‌گیری خشونت مسلحانه است»

رئیس‌جمهور آمریکا، همزمان با چهارمین سالگرد تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در ایالت فلوریدا، گفت که دولتش در کنار افرادی که برای پایان دادن به «این همه‌گیری خشونت مسلحانه» تلاش می‌کنند، ایستاده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای این تیراندازی مرگبار که رسانه‌ها از آن به عنوان یکی از ده حادثه مرگبار تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا یاد کرده‌اند، به تیراندازی یک نوجوان 19 ساله در دبیرستانی در شهر پارکلند ایالت فلوریدای آمریکا برمی گردد که در این حادثه 20 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند و حدود 50 نفر زخمی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه تنها 45 روز از سال جدیدی میلادی می‌گذشت، این هجدهمین باری بود که در سال 2018 در یک مدرسه در آمریکا تیراندازی می‌شد. بر اساس آمارهای ارائه‌شده تنها در پنج ماه پایانی سال ٢٠٢١، دست‌کم ۱۳۶ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ‌داده است.

به گزارش «adirondackdaily enterprise»، از تیراندازی مرگبار سال ۱۹۹۹ در دبیرستانی در ایالت «کلرادو» که منجر به کشته شدن ۱۲ دانش آموز و یک معلم شد، آمریکا تاکنون خشونت با سلاح گرم را در ۲۹۸ مدرسه با جمعیت ۲۷۸ هزار نفری ثبت کرده است.

 این خشونت‌های با سلاح گرم، به کشته شدن ۱۵۷ دانش آموز، معلم و پرسنل مدرسه و ۳۵۱ مجروح منجر شد و تعداد نامشخصی دانش آموز مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه و دیگر اختلال‌های روانی برجای گذاشت.

در آمریکای سال ۱۹۴۵ با جمعیتی کمتر از ۱۴۰ میلیون نفر، تقریبا ۴۷ میلیون سلاح گرم در خانه آمریکایی‌ها وجود داشت.

 این یعنی به ازای هر سه نفر یک سلاح گرم در آمریکا وجود داشت؛ آمریکای امروز با جمعیتی بالغ بر ۳۳۱ میلیون نفر، شاهد وجود ۴۰۰ میلیون سلاح در دست غیرنظامیان خود است که دستکم ۲۰ میلیون آن‌ها سبک نظامی دارند.

 در سال ۲۰۲۰، آمریکایی‌ها ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قبضه سلاح گرم خریداری کردند؛ با این نرخ افزایش، جمعیت غیرنظامی آمریکا در سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۵۰۰ میلیون اسلحه و تا سال ۲۰۴۸ یک میلیارد اسلحه خواهد داشت.

بررسی «واشنگتن پست» درباره ۱۰۵ تیراندازی انجام شده در مدارس آمریکا در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ توسط افراد زیر سن قانونی که طی آن‌ها منشا اسلحه مشخص شده بود، نشان داد که در ۸۴ مورد اسلحه‌های مورد استفاده در امنیت نگه داری نمی‌شدند.

 بین ماه‌های ژانویه تا آگوست سال جاری، ۲۵۹ تیراندازی غیرعمد توسط کودکان آمریکایی انجام شد که مرگ ۱۰۴ نفر و زخمی شدن ۱۶۸ نفر دیگر را در پی داشت.

 یک مورد از هر ۴ مورد این تیراندازی‎ها، توسط کودک زیر ۵ سال انجام شده است؛ از هر ۴ قربانی این حوادث نیز یک نفر در رده سنی زیر ۵ سال بود.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که مدارس آمریکا سالانه ۲.۷ میلیارد دلار برای اقدام‌های امنیتی هزینه می‌کنند؛ با وجود این، دانش آموزان همچنان از خشونت تسلیحاتی در امان نیستند و نخواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموز سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی