Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-09@02:03:26 GMT

شلیک‌های مرگبار به پلیس آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۸۰۸

بنا بر اعلام اف بی آی، کشتن مأموران پلیس در آمریکا همچنان رو به افزایش است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، در حالی که قتل مأموران پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح نسبت به هر زمان دیگر رسید، بنا بر اعلام اف بی آی، کشتن مأموران پلیس در آمریکا همچنان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از اتحادیه ملی پلیس آمریکا بپرسید چرا دست کم ۱۳ مأمور پلیس ظرف ۲۴ ساعت در چند ایالت این کشور هدف گلوله قرار گرفتند، به شما خواهند گفت این به مثابه جنگ با پلیس است. اما آیا عوامل دیگری نیز دخیل هستند؟
خبرنگار راشاتودی در گزارشی در این باره گفت: آمار و ارقام خیره کننده نشان می‌دهد که موارد قتل رو به افزایش است و این آمار از سال ۲۰۲۰ همواره روند صعودی داشته است. این در حالی است که افسران پلیس نه تنها حین انجام وظیفه با این مسئله روبرو هستند، بلکه قربانی این تیراندازی‌ها هم می‌شوند.
در ماجرای غم انگیز آریزونا، ۹ افسر پلیس فینِکس بامداد جمعه پس از پاسخ به گزارش‌ها درباره تیراندازی داخل یک خانه، به دست فردی که در کمین آن‌ها نشسته بود، هدف گلوله قرار گرفتند. یکی از آن‌ها هدف مستقیم گلوله قرار گرفت، چهار پلیس زخمی شدند. آن‌ها در تلاش بودند نوزادی را که در خانه بود بیرون بیاورند و به مکانی امن منتقل کنند. چهار پلیس دیگر هم با گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شدند.
گروهبان اندی ویلیامز، از اداره پلیس فینِکس گفت: در واقع فرد مظنون که مردی بالغ بود او را به داخل خانه دعوت کرد. همین که او وارد خانه شد، فرد مظنون که با اسلحه در کمینش نشسته بود چندین بار به سوی او تیراندازی کرد.
این یکی از چند رویدادی است که ظرف ۲۴ ساعت رخ داد و شامل مواردی است که در آن افسران پلیس حین انجام وظیفه هدف گلوله قرار گرفتند. جمعه نیز دو افسر پلیس مریلند پس از پاسخ به تماس تلفنی فردی مشکوک در شهر فردریک تیر خوردند که گفته می‌شود جراحت هایشان چندان شدید نیست.
همان روز در ایالت نیومکزیکو نیز یک پلیس ایالتی هنگام تعقیب راننده خودرویی که خودرویش را به ساختمان پلیس کوبید هدف گلوله قرار گرفت؛ و یک پلیس دیگر جمعه در پنسیلوانیا تیر خورد. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد در این رویداد این پلیس قصد داشت حکم جستجو برای مواد مخدر را در مجتمع آپارتمانی اجرا کند. همان زمان بود که یک مظنون مسلح دو گلوله به سمت دیوار شلیک کرد.
موارد قتل مأموران پلیس در سال ۲۰۲۰ به رکورد جدیدی رسید، اما در سال ۲۰۲۱ تعداد موارد قتل افسران پلیس ۵۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت. در مجموع ۷۳ افسر پلیس سال گذشته حین انجام وظیفه کشته شدند، در حالی که تعداد افسرانی که سال ۲۰۲۰ با قصد قبلی کشته شدند، ۴۶ تن بود.
برخی از سیاست‌های نرمش و سهل گیری و همچنین جنبش کاهش بودجه پلیس را به عنوان عوامل دخیل در افزایش مقاومت در برابر پلیس و ناراحتی از افسران پلیس نام می‌برند. اکنون این معضلی است که قانونگذاران آمریکایی به تدریج در حال پی بردن به عمق آن در سراسر این کشور هستند. برچسب ها: شليک ، پليس ، آمريکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شليک پليس آمريکا هدف گلوله قرار مأموران پلیس افسران پلیس سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903376

دیگر خبرها

  • اشک‌های اورساتو در وداع با لیگ قهرمانان؛ داور ایتالیایی پس از قضاوت پاریس-دورتموند گریست
  • حمله پلیس آمریکا به هواداران فلسطین در نیویورک+ فیلم
  • اعلام زمان وداع دومینیک تیم با تنیس
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • در این سیاره سرعت باد مثل سرعت «گلوله» است