Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@19:47:01 GMT

لزوم مقابله وزارت صمت با مافیای صنعت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۸۱۸

لزوم مقابله وزارت صمت با مافیای صنعت خودرو

تین نیوز

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم نوزدهمین دوره جشنواره تولید ملی، افتخار ملی که با حضور اهالی خانه صنعت و معدن و همچنین وزیر صمت در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد در سخنانی با اشاره به انتقاد‌های متعدد مردم و مقام معظم رهبری از وضعیت صنعت خودرو و کیفیت تولیدات این صنعت گفت: در دولت قبلی بار‌ها برای حل مشکلات این صنعت جلسات متعددی با وزیر قبلی صنعت برگزار کردیم، اما زور ما نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی افزود: از وزیر صنعت در وهله اول به عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به عنوان مدعی العموم درخواست و مطالبه می‌کنم که به فریاد صنعت خودرو برسد چرا که صنعت خودرو امروز گرفتار اختاپوسی است که نمی‌گذارد محصولات آن به گونه‌ای که شایسته مردم است تولید شوند.

دادستان کل کشور افزود: توصیه ما این است که از افراد کاردان استفاده کنید و دستگاه قضا هم هرجور که شما بخواهید در کنار شما خواهد بود تا بتوانید صنعت خودرو را از این وضعیتی که هست نجات دهید، مافیایی که پشت صنعت خودرو مخفی شده است نمی‌گذارد این صنعت آبروی متناسب با شرایط صنعت کشور ایجاد کند و شما باید با آن مقابله کنید.

وی تصریح کرد: البته صنعت خودرو یک نماد است که اصلاح آن هم مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است و هرجایی که ما می‌رویم یکی از مواردی که مردم انتقاد می‌کنند کیفیت خودرو‌های داخلی است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت ما توسعه یابد باید به کارگر رسیدگی کنیم افزود: مشکلات کارگری در کشور زیاد است، اما باید جامعه کارگری و کارفرمایی در کنار دولت و مجلس برای حل مشکلات این قشر در کنار هم باشند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از سه سال قبل، یکی از معاونان دادستان کل مامور حل مشکلات حقوقی و قضایی صنعتگران است افزود: قوه قضائیه هرچه توان حقوقی و کاری و انسانی دارد در خدمت فعالان اقتصادی و تولیدگران خواهد گذاشت.

وی با اشاره به مشکلات اهالی صنعت در ارتباط با بانک‌ها افزود: اخذ سود مرکب هم از نظر شرعی حرام است و هم از نظر قانون و دستورالعمل‌های بانک مرکزی ممنوع است و نباید اجازه دهیم بانک‌ها این کار‌ها را انجام دهند، اما کسانی که از تسهیلات استفاده می‌کنند هم باید اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، چون معوقات بانکی هم زیاد است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه در زمینه تکالیف اقتصادی مسوولیت مستقیمی ندارد افزود: از روزی که رهبری خواهان کمک دستگاه قضا شدند به این قضیه ورود کردیم و با توجه به عضویت دادستان در شورای عالی پول و اعتبار و شورای بورس، هرجا کمکی از دست ما برآید انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کنونی ناشی از عملکرد اشتباه دولت قبل بود افزود: تیم اقتصادی دولت قبل تناسبی با جنگ اقتصادی نداشت و دیدیم که در زمینه‌های تولید، تخصیص ارز، مسائل بانکی، کشاورزی، واردات و صادرات و قاچاق چه مشکلاتی برای کشور ایجاد شد و من به رئیس جمهور قبل هم گفتم که رهبری موضوع جنگ اقتصادی را مطرح کردند، اما برخی از اعضای تیم اقتصادی شما مردان جنگ اقتصادی نیستند.

دادستان کل کشور گفت: هنوز آثار آن مسائل را می‌بینیم، اما خوشبختانه دولت جدید رویکردش در راستای تحقق اهداف انقلاب و عمل به توصیه‌های رهبری است و در عین حال مشکلات نیز واقعا زیاد است و نمی‌توان توقع داشت که مشکلات در مدت زمان کوتاهی حل شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صنعت و معدن خلیج فارس مقام معظم رهبری خودرو شهروند قوه قضائیه قانون بانک مرکزی رئیس جمهور مردان انقلاب صنعت خودرو دادستان کل کشور وزارت صمت دادستان کل صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در بازگشت از این سفر در بندرعباس افزود: در بازدید از نمایشگاه شیشه ، لاستیک و پلاستیک در کشورچین برخی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دستگاههای موردنیاز خط تولید را خریداری کنند.

خلیل قاسمی افزود: آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای روز دنیا به ویژه در صنعت شیشه و ایجاد طرحهای پایین دستی از دیگر اهداف بود.

وی گفت: به منظور جذب سرمایه گذار دو همایش فرصت های سرمایه گذاری برای شهر شیشه در هرمزگان برگزار شد که نیاز است، صنایع پایین دست این صنعت بزرگ در استان راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: گشت نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در بندرعباس با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: بازارهای صادراتی و خدمات فنی و مهندسی در بازدید از توانمندی ها و نمایشگاههای کشور چین شناسایی شد.

عادل شهرزاد افزود: در نمایشگاه پلاستیک و لاستیک ، تولید کنندگان هرمزگانی با فرآیند به روز بسته بندی به خصوص بسته بندی محصولات کشاورزی آشنا شدند.

وی گفت: در بازدید از بندر شانگهای چین فرآیند ترخیص ، تخلیه وبارگیری کالا مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد دریامحور ، اصلاح فرآیند بندری در استان برای رونق بیشتر صادرات غیرنفتی بسیار مهم است.

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان پنجم اردیبهشت به کشور چین سفر کرد.

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها