Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:33:27 GMT

چین بزرگترین شبکه ۵جی جهان را راه اندازی کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۸۹۵

چین بزرگترین شبکه ۵جی جهان را راه اندازی کرد

چین در مجموع نزدیک به ۱.۴۳ میلیون ایستگاه شبکه اینترنت نسل پنجم را تا پایان سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرده است که بزرگترین شبکه ۵جی جهان محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور در مجموع نزدیک به 1.43 میلیون ایستگاه پایه شبکه اینترنت 5 جی را تا پایان سال 2021 راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور اکنون میزبان بیش از 60 درصد از شبکه اینترنت نسل پنجم در جهان است.

به گفته این وزارتخانه، در حال حاضر حدود 10 ایستگاه پایه شبکه اینترنت 5 جی به هر 10 هزار نفر در چین خدمات می دهد که تقریباً دو برابر تعدادی است که در پایان سال 2020 وجود داشت.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری دولت چین در شبکه اینترنت 5 جی طی سال گذشته به 184.9 میلیارد یوان (حدود 29 میلیارد دلار) رسید.

این وزارتخانه اعلام کرد که قصد دارد خدمات اینترنت 5 جی و شبکه‌های فیبر نوری گیگابیتی را در سال 2022 گسترش دهد و انتظار می‌رود کاربران اینترنت 5 جی این کشور تا سال 2023 از 560 میلیون نفر فراتر رود. با این نرخ، برای هر 10000 نفر در این کشور 18 ایستگاه پایه اینترنت 5 جی وجود خواهد داشت.

چین با گسترش این شبکه خود همچنان به رشد جهانی در نسل بعدی فناوری مخابراتی ادامه می دهد. اپراتورهای بزرگ تلفن همراه چین ارائه خدمات ارتباطی نسل پنجم را به مشتریان خود در اکتبر 2019 آغاز کردند.

در طول سال 2020، حدود 580 هزار ایستگاه پایه اینترنت 5 جی در چین نصب شد که این شبکه تمام شهرهای بزرگ را تحت پوشش قرار داد.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان هنوز استفاده از فناوری اینترنت 5 جی را شروع نکرده‌اند، غول فناوری چین یعنی شرکت هوآوی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد شبکه اینترنت نسل ششم (6جی) را تا سال 2030 به بازار معرفی کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اینترنت شرکت هواوی راشاتودی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایستگاه پایه شبکه اینترنت اینترنت 5 جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!

وزیر ارتباطات از فراهم شدن امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت خبر داد.

وزیر ارتباطات درباره ارتباطات تصویری از طریق شبکه LTE بدون نیاز به اینترنت گفت: ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات، شرایط، ضوابط و تعرفه‌های VOLTE را تصویب کردیم. اما به دلیل تحریم‌ها، این قابلیت روی گوشی‌های خارجی در بازار کشور فعال نشده بود.

اما گوشی‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، به این مجوز‌ها نیاز ندارند و می‌توانند این قابلیت را که روی شبکه فعال شده، به مردم ارایه کنند. تعرفه VOLTE در حد تعرفه صوت است. اما از آنجا که یک پهنای باند اختصاصی از طریق شبکه اپراتور بین دو طرف تخصیص داده می‌شود، کیفیت ارتباط تصویری بالا خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور