Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:13:08 GMT

شرط برخورداری از برق رایگان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۷۹۵۳

شرط برخورداری از برق رایگان چیست؟

سخنگوی صنعت برق شرایط مشمولان رایگان شدن تعرفه برق را اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اجرایی شدن تعرفه‌های برق در کشور، گفت: تعرفه‌های جدید بر اساس بند 1 تبصره 8 قانون بودجه 1400 تعریف شده و این تعرفه‌ها برای مشترکانی که بیشتر از الگوی تعیین شده مصرف برق داشته باشند، تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الگوی تعیین شده در ماه‌های غیر گرم 200 کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی در ماه‌های گرم 300 کیلووات ساعت است و در مناطق گرمسیری این عدد 10 برابر می‌شود که 3 هزار کیلووات ساعت است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: 75 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف برق هستند و صرفا همان 25 درصد باقی مانده مصرف برق‌شان بیش از الگو‌های تعریف شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در تعرفه‌های جدید یارانه مشترکان پرمصرف کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: کسانی که میزان مصرفشان 50 درصد کمتر از الگوی هر منطقه باشد و یا تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) باشند می توانند به صورت رایگان برق دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند