Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارشی که هشدار می‌دهد جنایات و خشونت اخیر در شرق میانمار ممکن است "جنایات جنگی" باشد، ارتش میانمار غیرنظامیان را ربوده و آن‌ها را مجبور به کار به عنوان "سپر انسانی" کرده است؛ همچنین این ارتش به خانه‌ها و کلیساها حمله کرده و چندین قتل عام را ترتیب داده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این گزارش که توسط گروه حقوق بشر "فورتیفای رایتس" که در میانمار تاسیس شده است، تخلفات ارتش این کشور را در ایالت کارنی، که به ایالت "کایا" نیز معروف است، نشان می‌دهد؛ منطقه‌ای که شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش و گروه‌های مخالف کودتای نظامی سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتش در ایالت کارنی با مقاومت شدیدی روبرو شده است و برای سرکوب مخالفان با خشونتی وحشیانه پاسخ داده است.

این گزارش شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه ارتش از غیرنظامیان به عنوان "سپر انسانی" و به عنوان "نیروی کار اجباری" استفاده می کند؛ ادعاهایی که در سایر نقاط کشور از جمله در "ایالت چین" در میانمار نیز گزارش شده است.

یک دانش‌آموز ۱۸ ساله از محله "مو بای"، واقع در مرز بین ایالت‌های کارنی و شان، به مصاحبه‌کنندگان گفت که او به همراه عمویش و دو مرد دیگر در اوایل ژوئن ۲۰۲۱ دستگیر شدند و به عنوان "سپر انسانی" در درگیری‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

سازمان‌های بین‌المللی متعددی نسبت به جنایات اخیر در کارنی، از جمله قتل عام دست کم ۴۰ غیرنظامی در شب کریسمس، از جمله یک کودک و دو حامی بشردوستانه که با پویش  " Save the Children" در نزدیکی روستای موسو در هپروسو کار می‌کردند، ابراز نگرانی کرده‌اند. قربانیان این جنایات کشته و سوزانده شدند.

همچنین چندی پیش  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در سفر خود به استرالیا برای شرکت درنشست کوآد (استرالیا، هند، ژاپن و آمریکا) گفت: فکر می‌کنم واضح است که تحولات میانمار "عمیقا نگران‌کننده" است. شاهد دو برابر شدن سرکوب و خشونت شورای نظامی این کشور بوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ميانمار کودتا در میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی، اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچکترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

کد خبر 6092237

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است