Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@20:05:22 GMT

امیکرون در کودکان چگونه بروز پیدا می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۸۳۱۸

رئیس بیمارستان کودکان مفید: مراجعات کودکان مبتلا به کرونا نسبت به دی‌ماه افزایش دو تا سه برابری داشته است، علائم شایع اومیکرون در کودکان علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است.

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مفید درباره علائم شایع اومیکرون در کودکان گفت: طیف علائم اومیکرون در کودکان می‌تواند از بی‌علامتی تا علائم تنفسی و گوارشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد؛ اومیکرون سویه‌ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک‌ریزش، عطسه و تب از این علائم است.

نیمی از کودکان کرونایی تب دارند

نوری‌پور ادامه داد: در ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد کودکان مبتلا به کرونا، با تب به بیمارستان مراجعه می‌کنند؛ گاهی نیز علائم ابتلا به کرونا ممکن است شامل لرز و بدن‌درد، کوفتگی، بی‌حالی، ضعف عضلانی، بی‌اشتهایی، علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ و درد شکم و علائم عصبی مثل تشنج باشد.

رئیس بیمارستان کودکان مفید بر لزوم انجام واکسیناسیون کودکان تأکید و بیان کرد: طی ماه‌های گذشته و با روی کار آمدن دولت جدید و سیاست‌های وزارت بهداشت، شاهد افزایش تزریق واکسن کرونا و کاهش مرگ و میر بیماران بوده‌ایم؛ در حال حاضر نیز بر اساس تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا کودکان 5 تا 12 ساله نیز جزو گروه هدف واکسیناسیون هستند و امیدواریم با تزریق واکسن کرونا به کودکان، میزان ابتلا و بستری در این گروه سنی نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: سه دلیل اصلی درگیری کودکان به امیکرون

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: امیکرون کودکان کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیکرون کودکان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد