Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وی به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که بحران کنونی در مرز اوکراین می تواند نقطه عطفی برای تجاوز گسترده تر روسیه به اروپای شرقی باشد.

تراس با هشدار در این مورد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هر لحظه ممکن است فرمان جنگ به اوکراین را صادر کند، افزود: هنوز مساله این است که تهاجم، قریب الوقوع و امکان آن زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: من نگران اوضاع هستم، ما در آستانه جنگی در اروپا هستیم که عواقب شدیدی نه تنها برای مردم روسیه و اوکراین، بلکه همچنین برای امنیت گسترده تر اروپا خواهد داشت.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که این بحران می تواند زمینه حملات بیشتر به دیگر کشورهای اروپای شرقی را فراهم کند که خطر تضعیف ثبات در اروپا و سراسر جهان را در پی دارد.

وی افزود: رئیس جمهوری پوتین به نحوی فعالانه این پرسش را مطرح کرده است که چرا دیگر کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو هستند. ترس من از این است که این مساله در اوکراین متوقف نشود. این حمله ای به کشورهای همسایه روسیه و دیگر کشورهای شرق اروپا و تلاش برای تضعیف مشروعیت آنها به عنوان عضوی از ناتو است.

تراس گفت: اگر شاهد تهاجم به اوکراین باشیم، این مساله هزینه های سنگینی از نظر یک درگیری طولانی مدت در اروپا خواهد داشت. در آن صورت، شاهد تضعیف امنیت در سطحی گسترده تر در این قاره خواهیم بود و همچنین می توانیم شاهد باشیم که دیگر متجاوزان در سراسر جهان آن را به عنوان فرصتی برای گسترش جاه طلبی شان تلقی کنند. از اینرو، این لحظه بسیار خطرناکی برای جهان است.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادعای خود از ایران و چین به عنوان متجاوزان احتمالی نام برد و در این رابطه به اهداف هسته ای ایران و افزایش تهدید و اجبار اقتصادی چین و پروازها بر فراز تایوان اشاره کرد و افزود: ما نمی توانیم پیامی دهیم مبنی بر اینکه تجاوز پاداش دارد.

تراس در عین حال یادآور شد که انگلیس و دیگر متحدان غربی در تلاشند تا از وقوع جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین از طریق دیپلماسی جلوگیری کنند.

وی گفت که رهبران جهان مایلند تاکید کنند که در صورت حمله نظامی، تحریم های سختی وجود خواهد داشت و اوکراینی ها نیز در آنچه وی جنگی طولانی توصیف کرد، برای دفاع از کشورشان خواهند جنگید.

در حالی که غرب مدعی است روسیه با استقرار نظامیان خود در امتداد مرز اوکراین درصدد حمله به این کشور است، مسکو تاکید دارد که برنامه ای برای حمله طراحی نکرده است.

هنگامی که از تراس در مورد انکار قاطعانه مسکو در مورد حمله به اوکراین پرسش شد، وی پاسخ داد: حرف زدن آسان است، آنچه آنها باید انجام دهند این است که نیروهایشان را از مرز دور کنند.

برچسب‌ها اوکراین انگلیس روسیه ناتو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه اوکراین انگلیس روسیه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه