Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رفتار و عملکرد حضرت علی(ع) در زندگی و در زمان خلافت و سکوت امام و در زمان پیامبر(ص) همه بیانگر این است که امیرالمؤمنین(ع) اعجاز رسول خداست. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، اظهار داشت: فضائل و مناقب امیرالمؤمنین(ع) بسیار زیاد است، ولادت ایشان که  روز 13 رجب در کعبه متولد شد امری نیست که فقط شیعیان مطرح کرده باشند بلکه بسیاری از عالمان اهل سنت این موضوع را ذکر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سراسر عمر امام علی(ع) صرف خدمت درراه دین شد 

وی با تأکید بر اینکه سراسر عمر امام علی(ع) صرف خدمت درراه دین شد، افزود:  فضائل و مناقب بی‌شماری از این امام همام نقل‌شده است، در زمان بنی‌عباس و بنی امیه نقل فضائل امیرالمؤمنین(ع) ممنوع  شد و گفتند حدیث نباید منتشر شود و بسیاری از احادیث را برای اینکه فضائل حضرت علی(ع) منتشر نشود سوزاندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فضائل امیرالمؤمنین(ع) در عالم مملو است و به قول خلیل بن احمد دشمنان از کینه و دوستان از ترس فضائل حضرت علی(ع) را کتمان کردند، پیامبر(ص)خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمود اگر جنیان نویسنده  و انسان‌ها حساب گر و دریاها مرکب و درختان قلم باشند توان نوشتن فضائل تو را ندارند.

مدیرحوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با تسنیم:"عدالت‌خواهی، عدالت‌پروری و عدالت محوری" از مهم‌ترین خصوصیات امام علی(ع) است6 دلیل امام علی (ع) دربارۀ برتری علم نسبت به مال

 مناقب و فضائل حضرت علی(ع) بی‌نظیر و ماندگار است 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: کتاب‌هایی در شیعه و سنی داریم با عنوان مناقب که درباره مناقب اهل‌بیت(ع) است، یکی از ارزشمندترین کتاب‌هایی که در مناقب امیرالمؤمنین(ع) نوشته‌شده به نام مناقب شهر ابن آشوب که در قرن ششم این کتاب نوشته است،  500 جلد کتاب مناقب از عامه و خاصه در کتابخانه ایشان بوده و کتاب ایشان بسیار پرمایه و پرمحتوا است،  بااینکه نقل مناقب امیرالمؤمنین(ع) ممنوع شده بود ولی در قرن ششم هجری عالمی در کتابخانه‌اش 500  جلد کتاب دارد که این موضوع بیانگر فرمایش پیامبر(ص) است که فضائل حضرت علی(ع) قابل‌نوشتن نیست.

مجتهد شبستری ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در زهد و ساده زیستی و ارتباط با مردم و مراتب علمی و معرفتی به‌جایی رسید که برای ما قابل‌تصور نیست و اگر بزرگان و علما بنشینند قادر به تبیین و فهم و درک معارف حضرت علی(ع) نیستند.

وی بیان کرد: امام علی(ع)  یکی از معجزات رسول خداست و در زیارت روز مبعث یکی از اعمالی که واردشده زیارت امیرالمؤمنین(ع) است که فرازی دارد که حضرت علی(ع) را  به‌عنوان معجزه پیامبر(ص) معرفی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر کسی بخواهد ادعا کند که در فنی هنر بالایی دارم مثلاً پرورش گل و گیاه و به وی زمینی می‌دهند و به وی می‌گویند که در این زمین گل و گیاه را پرورش بده، اگر کسی در زمین شوره‌زار که قابل‌کشت و زراعت نیست بتواند گل‌های متنوع و گیاهان مختلفی را پرورش دهد می‌گویند  این شخص بسیار ماهر است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رسول خدا در جزیره العرب مبعوث شد درزمانی که بشر در اوج جهالت و گمراهی قرارداد، پیامبر(ص) در زمین شوره‌زار چگونه باغبانی کرد کهگل‌هایی همانند امیرالمؤمنین(ع) تربیت و پرورش می‌دهد که این موضوع معجزه رسول خداست.

 حضرت علی(ع) اعجاز پیامبر (ص) است 

مجتهد شبستری ادامه داد: اینکه در آن زمان کسی بگوید "يَا مَنْ دَلَّ عَلَى ذَاتِهِ بِذَاتِهِ"  و کسی که این گونه خدا را بشناسند و با این معرفت و بیانات و سخنانی که امام علی(ع) در نهج‌البلاغه دارد و رفتار و عملکرد این امام همام در زندگی و در زمان خلافت و سکوت حضرت و در زمان پیامبر(ص) همه بیانگر این است که امیرالمؤمنین(ع) اعجاز رسول خداست.

 رفتار و سخنان امیرالمؤمنین(ع) بر محور عدالت بود 

وی تصریح کرد: عدالت یک موضوعی است که گفتن آن آسان ولی اجرایش در عمل بسیار مشکل و سنگین است، اینکه انسان عدالت محور و عدالت ورز باشد و در کارها عدالت را سرلوحه قرار دهد موضوع  بسیار سنگین و مشکلی است، امیرالمونین(ع) عین عدالت بودند و رفتار و سخنان ایشان همه بر محور عدل بود و عالم بزرگ مسیحی می‌نویسد اگر امیرالمؤمنین(ع) را در محراب عبادت به شهادت رساندند عامل شهادت حضرت علی(ع) شدت عدالت او بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدالت محوری امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: امام علی(ع) عدالت را در امور محور قراردادند و هرگز نقل نشده حضرت رفتاری برخلاف عدالت داشته باشند و جامعه ما باید در این مسیر گام بردارد.

استاد حوزه علمیه افزود: به لطف خدا با استقرار نظام اسلامی حرکت ما به سمت عدالت رشد کرده ولی نمی‌توانیم بگوییم جامعه ما علوی است و عدالت کاملاً محقق شده است، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است  می‌فرماید کفه عدالت سنگین‌تر شده و پس از انقلاب توجه به عدالت و رعایت عدالت نسبت به قبل انقلاب بسیار بیشتر شده است.

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: امکاناتی که در شهرها و روستاها ایجادشده با دوران شاه قابل‌مقایسه نیست و اگرچه نمی‌توانیم بگوییم عدالت اجراشده ولی در مقایسه بازمان شاه در این زمینه رشد بسیار خوبی داشتیم و به سمت تحقق عدالت حرکت کردیم، امکاناتی که امروز در روستاها و شهرهای دورافتاده وجود دارد با پیش از پیروزی انقلاب قابل‌مقایسه نیست ولی بازهم نمی‌توانیم بگوییم عدالت کاملاً محقق شده چون فساد شاید باشد و عدالت به‌صورت کامل محقق نشده و امیدواریم مردم و مسئولین عدالت را  موردتوجه قرار بدهند و سرلوحه کارها قرار بگیرد.

انتهای پیام/452/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری فضائل حضرت علی ع امیرالمؤمنین ع مجتهد شبستری رسول خداست امام علی ع پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پیام تسلیتی صادر کرد.
 
در متن این پیام تسلیت می خوانیم:
 
خبر ارتحال عالم وارسته و بصیر، مرحوم حاج ماموستا ملااحمد فخری امام‌جمعه سابق جوانرود و مدیر و مدرس برجسته مدارس علوم دینی منطقه موجبات تألم و تأثر اینجانب گردید.
 
آن عالم مجاهد که سوابق درخشان و کم نظیر وی در خدمتگزاری به اسلام عزیز و نظام اسلامی زبانزد است، بیش از چهل سال از عمر خود را در سنگر خطیر نماز جمعه و ‌شورای روحانیت جوانرود به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی پرداخت و به پرورش جمع زیادی از طلاب علوم دینی اهتمام ورزید.
 
نقش آن عالم فرزانه در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار مسموم گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بحبوحه ایام پر مخاطره دهه شصت، بسیار ویژه و کم نظیر بود و تاریخ و مردم سربلند جوانرود و استان کرمانشاه، رشادتها و ایستادگی آن عالم مجاهد و تقریبی را در پاسداری از نظام اسلامی گواهی خواهند داد.
 
 
آن عالم عامل، علیرغم تهدیدات فراوان و فضاسازی های مستمر ضد انقلاب، تا آخرین لحظات عمر شریف خود هرگز ذره‌ای از آرمانهای خود عقب نشینی نکرد و از یاوران صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری و منادیان وحدت در عرصه انقلاب اسلامی بود.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف، خانواده معزز و علمای بصیر استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود، برای آن سعید فقید علو درجات و مجالست با نبی مکرم اسلام، ابرار و صلحا و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد