Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس: طرف زیر پتوی گلبافت و نرمینه خوابیده، گوشی هم دستشه و دو قورت و نیمش باقی است

ویدیویی از سخنرانی جواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.او در این سخنرانی می گوید:قبل انقلاب سالی یک مرتبه برنج می‌خوردیم، نصفش رشته بود، خورش هم نداشت، الان چه کسی است که لااقل هفته‌ای یک بار برنج نخورد؟او همچنین گفته است:طرف زیر پتوی گلبافت و نرمینه خوابیده، گوشی هم دستشه و دو قورت و نیمش باقی است.

موج مهاجرت به امارات به لوله کش و آشپز و کابینت ساز رسید

حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی: مدیران برخی شرکت هایی که کار مهاجرت انجام می‌دهند، شخصا به من اعلام کردند که قبلا هفته ای سی تا چهل درخواست برای مهاجرت داشتند که از سوی افرادی با تخصص های بالا و درس خوانده ارائه می شد اما در شرایط فعلی تعداد این درخواست برای این شرکت‌های معمولی به ۱۸۰ درخواست رسیده است که نشان از افزایش میل به مهاجرت در ایران دارد.جالب است در میان متقاضیان مهاجرت از لوله کش تا کابینت‌ساز و آشپز و برق کار و آرایشگر و ... نیز دیده می شوند،این یعنی اگر تا دیروز فقط درس خوانده‌ها می خواستند از ایران بروند، امروز صاحبان حرف و افرادی که حرفه‌ای را بلدند نیز متقاضی مهاجرت هستند و این نشانه‌های باید سیاستگذار را نگران کند.

المیادین: ۹۸ درصد از اختلافات در مذاکرات وین حل شده است

منابعی در هیأت‌های غربی شرکت کننده در مذاکرات وین در گفتگو با المیادین: مذاکرات با طرف ایرانی به مراحل تعیین کننده و حساس رسیده است. برای ۹۸ درصد از اختلافات در مذاکرات وین به راه حل رسیده‌ایم. هدف ما پایان دادن به مذاکرات در وین تا پایان ماه جاری (فوریه) است.

کناره‌گیری رئیس دولت اصلاحات از صحنه عملیاتی سیاست به روایت ابطحی

سید محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن تایید حرف محمدرضا خاتمی، به قرن نو گفت: «سال هاست که آقای خاتمی از صحنه عملیاتی سیاست کنار رفتند که بخشی از به آن به دلیل علاقه‌مندی‌های خودشان است. بخشی دیگر هم به دلیل فشار حاکمیت است که ایشان مجبور به کناره‌گیری و دور شدن از فضای سیاسی عملیاتی است. این یک امر کاملا روشن و مشخصی است و به یک تصمیم جدیدی نیاز نداشته است.»

آقای ابطحی، روایتی از سوی آقای محمدرضا خاتمی مطرح شده مبنی براین که «آقای خاتمی به مقامات کشور و دوستانشان گفتند که دیگر وارد صحنه عملیاتی سیاست نخواهند شد». تحلیل شما از این موضوع چیست؟ شما اطلاعات بیشتری در این باره دارید؟

سال هاست که آقای خاتمی از صحنه عملیاتی سیاست کنار رفتند که بخشی از به آن به دلیل علاقه‌مندی‌های خودشان است. بخشی دیگر هم به دلیل فشار حاکمیت است که ایشان مجبور به کناره‌گیری و دور شدن از فضای سیاسی عملیاتی است. این یک امر کاملا روشن و مشخصی است و به یک تصمیم جدیدی نیاز نداشته است.

علت تعویق مذاکرات ایران و عربستان از زبان منبع امنیتی عراق

یک منبع امنیتی عراقی درباره مذاکرات تهران و ریاض می‌گوید که تعویق این گفت‌و‌گوها به خاطر اوضاع امنیتی عراق نبوده بلکه به طرفین مذاکره مربوط است.مقامات ایرانی و عراقی گفته‌اند که مذاکرات میان تهران و ریاض در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و بغداد میزبانی آن را برعهده خواهد داشت.یک منبع امنیتی عراقی در گفت‌و‌گو با روزنامه قطری «العربی الجدید» درباره دور پنجم این مذاکرات گفت: «تعدادی از مقامات امنیتی در هیأت‌های دو کشور حضور خواهند داشت و گفت‌و‌گوها در داخل منطقه سبز در پایتخت [عراق] جریان پیدا خواهد کرد. همچون دوره‌های گذشته تا پیش از برگزاری، از این مذاکرات پرده برداشته نخواهد شد».

مطالبه جدی دادستان کل کشور از وزیر صمت: به فریاد صنعت خودروسازی برسید

منتظری در ادامه خطاب به وزیر صمت که در جمع مهمانان همایش حاضر بود اظهار کرد: شما مسئول صنعت کشور هستید و باید امانتدار مردم باشید. همانگونه که میدانید اخیرا مقام معظم رهبری از وضعیت خودروسازی گلایه داشتند و شما باید این مسئله را پیگیری کنید. در دولت قبل ما هرچه تلاش کردیم و چندین جلسه با وزیر صمت داشتیم و بسیار پیگیری کردیم، اما نتیجه‌ای نداشت و اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: بنده اولا به عنوان یک شهروند و ثانیا به عنوان مدعی العموم از شما درخواست و مطالبه جدی داشته و خواهم کرد که به فریاد صنعت خودروسازی برسید. قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود. در این راستا شما با تمام توان و با کمک نیروهای سالم و توانمند و کاردان کار را دنبال کنید و بدانید که ما هم در قوه قضاییه همراه و پشتیبان شما هستیم. از این موضع کوتاه نیایید و صنعت خودروسازی کشور را از این وضعیت نجات دهید. قطعا مافیایی که نمی‌گذارد صنعت خودرو آبرویی متناسب با شرایط کشور داشته باشد برای شما موانع ایجاد خواهد کرد، اما شما از موانع و مشکلات نهراسید و هرجا که نیازمند کمک بودید بدانید که ما در کنار شما هستیم.

بورل: قویاً معتقدم که توافق در دسترس است

دیپلمات اروپایی توافق در مذاکرات وین را در دسترس دانست.جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، گفت که «به شدت معتقدم» توافق نزدیک است.بورل در توییتر نوشت: زمان تلاش نهایی و رسیدن به مصالحه فرا رسیده است‌. به عنوان هماهنگ کننده برجام، قویاً معتقدم که توافقی در دسترس است. لحظه تلاش نهایی و رسیدن به سازش فرا رسیده است.

توصیه رهبر انقلاب به فرزندان شهدا؛ به پدران خود افتخار کنید

صفحه اینستاگرامی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب، به مناسبت روز میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) و روز پدر، توصیه رهبر انقلاب به فرزندان شهدا را منتشر کرد.

در توصیه ایشان آمده است: به پدران خود افتخار کنید، آنها کسانی بودند که در راه حفظ میهن، استقلال و شرف ملی ایستادگی کردند.

در ذیل این پست، به دیدار رهبر انقلاب با فرزندان شهدا، در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ اشاره شده است.

کنایه دستیار وزیر خارجه به سفیر روسیه در ایران

 دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با تصویری از اثر گلوله توپ روس‌ها بر گلدسته بارگاه امام رضا(ع) در نوروز ۱۲۹۱ شمسی و همچنین ادای احترام سفیر روسیه به مجسمه «الکساندر گریبایدوف» بنیان گذار معاهده ترکمنچای در صفحه توییتر خود نوشت: در تاریخ ماندن به سود روابط میان ملت‌ها نیست.

سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود نوشت :«‏اثر گلوله توپ روسها بر گلدسته بارگاه امام رضا(ع) نوروز۱۲۹۱ شمسی
از تاریخ بیاموزیم ولی در آن نمانیم.
در تاریخ ماندن به سود روابط میان ملتها نیست.»
به گزارش ایسنا، برخی از اقدامات اخیر سفیر روسیه در تهران از جمله ادای احترام وی به مجسمه «الکساندر گریبایدوف» بنیان گذار معاهده ترکمنچای به مناسبت روز دیپلمات و انتشار تصاویر مرتبط با آن با واکنش ها و انتقاداتی از سوی برخی رسانه ها و افکار عمومی ایران مواجه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین چهلمین جشنواره فیلم فجر روز پدر بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین چهلمین جشنواره فیلم فجر روز پدر صنعت خودروسازی مذاکرات وین فرزندان شهدا رهبر انقلاب سفیر روسیه وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است