Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان تاکید کرد که کشورهای غربی از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرز روسیه خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که مقام‌های کی‌یف همچنان به نقض حقوق مناطق شرقی و روس‌زبان اوکراین می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی که طی کنفرانس خبری با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، افزود: «با صدر اعظم آلمان درباره گفت‌وگوهایمان با سران کشورهای اروپایی صحبت کردم و تا کنون کشورهای غرب تعهدات خود در توافق مینسک را اجرا نکرده‌اند».

پوتین افزود: «روسیه همچنان آماده ادامه صادرات گاز به اروپا از طریق اوکراین است و این آمادگی وجود دارد که صادرات گاز پس از سال 2024 نیز ادامه یابد و در حال حاضر روسیه یک سوم از نیازهای آلمان به انرژی را تامین می‌کند».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «آماده ادامه مذاکرات درباره موشک‌ها و دیگر موضوعات هستیم و واکنش کشورهای غربی و آمریکا خواسته‌های روسیه را پاسخ نداده است. ».

وی ادامه داد: «چاره‌ای جز پاسخ به نگرانی‌های روسیه و ارائه ضمانت‌های امنیتی درخواست شده وجود ندارد».

پوتین گفت: «از غرب می‌خواهد تا از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرزهای روسیه خودداری کنند و خواستار آن هستیم که از توسعه ناتو به شرق جلوگیری شود».

رئیس جمهور روسیه با اشاره به دستور عقب نشینی برخی از نیروهای این کشور در مرز اوکراین اضافه کرد که رویدادهای کنونی در منطقه دونباس،‌ کشتار دسته جمعی به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت:‌«خواستار جنگ نبوده و به همین دلیل ابتکارهایی را برای آغاز مذاکرات در راستای رسیدن به توافق در خصوص امنیت مشترک مطرح کردیم اما پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکردیم».

پوتین تاکید کرد: «با وجود آنکه ناتو پیشتر از عدم توسعه به سوی شرق سخن گفته بود اما زیرساخت‌های نظامی ناتو به سوی مرزهای ما نزدیک می‌شوند».

وی در ادامه کنفرانس خبری خود با شولتز گفت: «شرکای ما باید نگرانی‌های امنیتی روسیه را جدی بگیرند».

شولتز نیز در این کنفرانس خبری گفت: «به رئیس جمهور روسیه گفتم که استقرار نیروهای روس در نزدیکی اوکراین، تهدید به شمار می‌آید».

صدر اعظم آلمان ادامه داد: «هنوز امکان برگزاری مذاکرات و پایان بحران کنونی وجود دارد و عقب نشینی برخی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین، گام مهمی به شمار می‌آید».

وی افزود: «هرگونه حمله روسیه به اوکراین پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت و باید متوقف شود».

شولتز گفت: «درک می‌کنیم که اروپا باید با روسیه در راستای امنیت عمومی همکاری کند و با همپیمانان در اتحادیه اروپا آماده مذاکره در این باره هستیم».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «هنوز به مسیر بسته نرسیده و آماده حل بحران کنونی هستیم و بایده به مذاکره بازگشته و گزینه جنگ را دور کنیم».

وی تاکید کرد: «نمیتوانیم بورز جنگ در اروپا را تصور کرد و باید هر آنچه را که میتوانیم برای جلوگیری از وقوع جنگ انجام دهیم».

شولتز در ادامه این کنفرانس خبری گفت: «امنیت اروپا جز با مشارکت روسیه ساخته نمی‌شود».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «با رئیس جمهور روسیه توافق کردیم که ساز و کار نورماندی برای جلوگیری از بروز درگیری مهم است و عقب نشینی برخی نیروهای روسیه از مرز اوکراین گامی مهم به شمار می‌آید».

وی گفت: «اگر دونتسک و لوهانسک به عنوان دو جمهوری مستقل برسمیت شناخته شوند، این موضوع نقض توافق مینسک به شمار خواهند آمد و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که به توافق مینسک پایبند باشند».

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور روسیه صدر اعظم آلمان شمار می آید کنفرانس خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد